КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ ПОСЛУГ, ЯКІ МОЖУТЬ НАДАВАТИ АУДИТОРСЬКІ ФІРМИ

Автор(и)

  • Світлана Олексіївна Левицька Національний університет водного господарства та природокористування, Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2015-3(33)-120-132

Ключові слова:

міжнародні стандарти аудиту, контроль якості, аудит, огляд, перевірка, внутрішні документи, документальне забезпечення, аудиторська фірма, Кодекс етики

Анотація

Досліджено методичні та практичні підходи до контролю якості послуг, які можуть надавати аудиторські фірми. Запропоновано: заходи документального та організаційного забезпечення результативності контролю якості таких послуг; перелік питань, що потребують розкриття у внутрішньофірмовому Стандарті контрою якості. Наведено приклади внутрішніх документів для аудиторської фірми, які на даний час в цілому формують систему документального забезпечення положень контролю якості послуг, що можуть надавати аудитори (аудиторські фірми). Підтверджено, що обов’язки професійного бухгалтера (аудитора) не зводяться виключно до оцінки фінансової звітності, а також охоплюють цілий спектр консультаційної діяльності, перевірок облікових та організаційних питань (визначених управлінським персоналом замовника). Об´рунтовано, що важливим критерієм довіри клієнтів до результатів їх співпраці з аудиторськими фірмами є впевненість у тому, що залучені до виконання аудиторських послуг фахівці дотримуються Кодексу етики професійних бухгалтерів.

Посилання

Бариніна М.В. Внутрішній аудит – другий стовп державного внутрішнього фінансового контролю / М.В. Бариніна //Фінансовий контроль. – 2007. – № 4. – С. 50–51.

Бухгалтерський облік та фінансовий контроль – складові інформаційного підгрунтя євроінтеграційних процесів в Україні : у 4 т. Т. 2. / Редкол. М.Я. Азаров (голова та ін.). – Удосконалення бухгалтерського обліку та фінансового аудиту у державному секторі / Л.Г. Ловінська, І.Б. Стефанюк, О.О. Чечуліна та ін. – К. : НДФІ, 2007. – 536 с.

Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг. – Ч. 1 та 2, 2012.

Міжнародні стандарти аудиту. Кодекс етики Міжнародної федерації бухгалтерів. ICAR. – М., 2000. –699 с.

Перелік послуг, які можуть надавати аудитори (аудиторські фірми) : Рішення АПУ від 22.12.2011 р. № 244/14 зі змінами, внесеними рішенням Аудиторської палати України від 19.12.2013 р. № 286/9.

Положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1 «Організація аудиторськими фірмами та аудиторами системи контролю якості аудиторських послуг»; затверджено Рішенням Аудиторської палати України від 27.09.2007 за № 182/4 (з чинними доповненнями та змінами).

Положення про зовнішні перевірки системи контролю якості аудиторських послуг; затверджено рішенням Аудиторської палати України від 30.10.2014 № 302/9.

Єременко Д.В. Розвиток аудиторських послуг в Україні/ Д.В. Єременко, Д.В. Кащевський ; зб. наук. пр. Таврійського державного агротехнологічного університету (Економічні науки). – 2012. – № 2 (18), Т. 4. – С. 181–186.

Контроль [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uk.wikipedia.org/wiki.

Якість [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:// uk.wikipedia.org/wiki.

Co-operation between internal and external auditors: a good practice guide [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.hmtreasury.gov.uk/psr_governance_gia_guidance.htm.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-06

Як цитувати

Левицька, С. О. (2016). КОНТРОЛЬ ЯКОСТІ ПОСЛУГ, ЯКІ МОЖУТЬ НАДАВАТИ АУДИТОРСЬКІ ФІРМИ. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (3(33), 120–132. https://doi.org/10.26642/pbo-2015-3(33)-120-132

Номер

Розділ

Статті