МАРКЕТИНГОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВИЙ БІЗНЕС-ПРОЦЕС ПІДПРИЄМСТВ-ВИРОБНИКІВ ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2015-3(33)-67-81Ключові слова:
маркетинг, маркетингова діяльність, маркетингова політика, бізнес-процес, підприємства-виробники, продовольчі товари, ринок товарів, споживачі, конкурентоспроможність, ринкова часткаАнотація
Охарактеризовано досвід здійснення маркетингової діяльності на підприємствах-виробниках продовольчих товарів України. Авторами визначено сутність маркетингової діяльності та окреслено функції, що реалізує маркетинг як бізнес-процес у практичній діяльності підприємств-виробників продовольчих товарів. Ідентифіковано основні фактори впливу на організацію маркетингової діяльності виробників продовольчих товарів масового попиту (зовнішні і внутрішні) та фактори впливу на поведінку їх кінцевих споживачів (соціальні, інформаційні і споживчі установки), а також наведено комплекс управління маркетинговою діяльністю підприємств-виробників продовольчих товарів. Крім того, авторами сформовано модель бізнес-процесу «Маркетингова діяльність» досліджуваних підприємств, що дозволяє визначитися з респондентами, яких необхідно охопити дослідженням, а також сприяє вибору шляхів оптимізації служби маркетингу, розробці та впровадженню заходів для збільшення ринкової частки і формування нових підходів щодо збереження дистриб’юторської мережі й залучення нових споживачів.
Посилання
Єрмошенко М.М. Маркетинговий менеджмент /М.М. Єрмошенко. – К. : НАУ, 2001. – 204 с.
Зотов В. Операционная эффективность маркетинга: взгляд СЕО / В.Зотов // Маркетинг и маркетинговые изделия. – 2005.– № 6. – С. 7–9.
Кибиткин А.И. Устойчивость сложных экономических систем в условиях рынка : монография / А.И. Кибиткин ; РАН, Кол. науч. центр, Ин-т экон. проблем ; отв. ред. С.Ю. Козьменко. – Апатиты,2000. – 197 с.
Кизим М.О. Оцінка і діагностика фінансової стійкості підприємства :монографія /М.О. Кизим, В.А. Забродський, Ю.С. Копчак. – Х. : Видавничий Дім «ІНЖЕК», 2003.–144с.
Основы маркетинга /Ф.Котлер, Г.Армстронг,Д. Сондерс, В.Вонг ; пер. с англ. – 2-е Европ. изд. – К. ; М.; СПб. : Вильямс, 1998. – 1056 с.
Ламбен Ж-Ж. Стратегический маркетинг: Европейская перспектива / Ж-Ж. Ламбен ; пер. с фр. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с.
Лукан О.М. Аналіз ефективності маркетингової діяльності підприємства / О.М. Лукан // Вісник КНТЕУ. – 2014. – № 5. – С. 42–52.
Меленчук Ю.Т. Теоретико-методичні підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємств / Ю.Т. Меленчук // Технологический аудит и резервы производства. –2015. – № 1/6 (21). – С. 18–21.
Надвиничний О. Аналіз маркетингової діяльності підприємств-виробників віконних профілів: організація та методика /О.Надвиничний // Галицький економічний вісник. – 2012. – №6 (39). – С. 174–183.
Палка І.М. Вдосконалення системи управління маркетинговою діяльністю на підприємстві / І.М. Палка // Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». – 2015. – № 11 [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4498.
Пушкарь М.С. Основы маркетинга / М.С. Пушкарь, В.А. Пинхасик. – Тернополь, 1992. – 80 с.
Савицька Н.Л. Теоретико-методичні аспекти формування маркетингової політики підприємств на ринку м’яса та м’ясопродуктів / Н.Л. Савицька, О.П. Афанасьєва // Проблеми економіки. – 2015. – № 2. – С. 172–178.
Шапран О.Є. Дослідження впливу показників діагностики комплексу маркетингу на результати діяльності підприємства /О.Є. Шапран // Маркетинг: теорія і практика. – Луганськ,2007. – № 13. – С. 261–271.
Шиманська А.А. Управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства: економічний та філософський підходи / А.А. Шиманська // Економіка: реалії часу :науковий журнал. – 2015. – № 3 (19). – С. 166–171 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://economics.opu.ua/files/archive/2015/n3.html.
Шкардун В. Оценка готовности предприятия к реализации маркетинговой стратегии / В.Шкардун, Т.Ахтямов //Маркетинг. – 2004. – № 3. – С. 12–15.
Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход / Дж.Шонесси. – СПб. : Питер, 2001 – 864 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Валентина Олександрівна Іваненко, Людмила Йосипівна Юрківська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.