DOI: https://doi.org/10.26642/pbo-2010-3(18)-254-265

Оцінка вищої освіти в Польщі в контексті глобальних змін

Agnieszka Parkitna

Анотація


У кінці ХХІ століття економіка знань і глобалізація призводять до змін у сфері вищої освіти. Характеризуючи сучасну Польщу, нами звернена увага на різноманітність феноменів, які створюють цю реальність. Впливи на вищу освіту в Польщі беруть свій початок з часів європейської інтеграції, динамічних змін в ринковій економіці Польщі, формування відкритого суспільства. Витрати на освіту, культуру і науку в польській стратегії більше розглядалися як інвестиції, ніж витрати на споживання. Проте, витрати в цю сферу за останні десять років істотно не зросли. Подібна політика у сфері вищої освіти не забезпечує його розвитку. Починаючи з 90-х років в Польщі, ми спостерігаємо зростаючий інтерес у вищій освіті. Це результат попиту економіки на висококваліфікованих працівників. Проте, створення і розвиток ринку послуг освіти в Польщі були результатом не лише глобалізаційних змін, але також змін в політичному законодавчому і соціальному розвитку в Польщі. Модель вищої освіти відповідно до різних звітів економічних об'єктів і дослідників може бути порівняна з моделлю бюрократії олігархії. У наслідку цього, важливо забезпечити оцінку стану вищої освіти в Польщі.

Ключові слова


Польща; вища освіта; модель вищої освіти в Польщі; оцінка вищої освіти; глобалізація; зміни у сфері вищої освіти; європейська інтеграція; формування відкритого суспільства; польська стратегія розвитку вищої освіти; ринок послуг освіти в Польщі

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Besiak J. Chmielecka E., Czrny E., Lapkowska-Baster B., Musiak R., Nojszewska E., Świrczy ńska–Jelonek D., Badania nad edukacją ekonomiczną dla gospodarki rynkowej w Polsce, publikacj KJKomitetu Badań Naukowych i Funadacji Stefana Batorego, Warszawa 1996.

Buchner-Jeziorowska A., Szkoła sukcesu czy przetrwania?, Szkolnictwo wyższe w Polsce, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.

http://maczekbr.w.interia.pl/szkoly_wyzsze.htm, 26.09.2010

In particuulary about their roles as executive Dobies one hand deliberative Or legistlative Dobies on the Rother [w:] Fulton O., Santaiago P., Edqist C., El-KhawasE., Hackl E., OECD Reviews of Tertiary Education-Polad, Paris, September 2007.

Kupisiewicz Cz., Szkoła w XX wieku,PWN, Warszaw 2006.

Maciąg J., Wrzozec jakości usługi edukacyjnej, Problemy jakości, 2005, nr 2.

Parkitna A., Implementacja controllingu do zarządzania wyższą uczelnią. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu. 2008 nr 1200.

Pawlikowski J.M., Kultura Jakości kształcenia w szkole wyższej, [w]:pod red. Mączyński J., Pawlak-Wolanin A., Damecki W., Doskonalenie Usług Edukacyjnych w szkołach wyższych w procesie integracji z Unią Europejską, Wyższa Szkoła menedżerska w Legnicy, Legnica 2009.

pod red. Karwińska A., Pomorski J.M., Paszkowski R., Rola wyższej uczelni w kształtowaniu świadomości studentów, Europejska wspólnota kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu ekonomicznego Krakowie, , Kraków 2009.

Polska Agencja Prasowa, 2009-03-04.

Raport Central Statistical Office, pt: „Higher education institutions and their finances in 2008” Warszawa, 2009.

Sakarai M., “Target Costing and How to Use it”, Journal o Cost Management, nr 3, Summer, 1989.

Strategia dla polski , Warszawa 1994, s.37.[za]: Buchner-Jeziorowska A.,Szkoła sukcesu czy przetrwania?, Szkolnicctwo wyższe w Polsce, Szkoła Główna Handlowa, Wrszawa2005, s.14-15.

Świda J., Jakość Usług Edukacyjnych a efekt kształcenia w szkole wyższej, [w]:pod red. Mączyński J., Pawlak-Wolanin A., Damecki W., Doskonalenie Usług Edukacyjnych w szkołach wyższych w procesie integracji z Unią Europejską, Wyższa Szkoła menedżerska w Legnicy, Legnica 2009.

Thieme J.K, Szkolnictwo wyższe, Wyzwania XXI wieku, Polska Europa Świat, Difin, Warszawa 2009.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства - Некомерційна 4.0 Міжнародна.