КЛАСИФІКАЦІЯ ІННОВАЦІЙНИХ БАНКІВСЬКИХ ПРОДУКТІВ ДЛЯ ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНИХ ЦІЛЕЙ
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2014-3(30)-135-147Ключові слова:
банківський продукт, банківська інновація, класифікація, облік, аналізАнотація
Проаналізовано існуючі класифікації банківських продуктів та банківських інновацій. У результаті дослідження підходів науковців до класифікацій встановлено, що виділені критерії характеризуються неточністю та складністю застосування на практиці. Це визначає необхідність розробки класифікації інноваційних банківських продуктів з урахуванням вимог до побудови науково обґрунтованої класифікації та завдань бухгалтерського обліку, яка б мала за мету покращити організацію проведення та документального оформлення даного процесу, а також відображення на рахунках бухгалтерського обліку. Визначено, що в основу класифікації інноваційних банківських продуктів, що використовується в практиці бухгалтерського обліку та аналізу, слід покласти такі ознаки, як відображення в балансі (балансові, позабалансові); механізм розробки (розроблені силами банку, із залученням сторонніх розробників); ступінь новизни (новостворені, побудовані на новому способі використання наявних продуктів); форма захисту (такі, що запатентовані; торговельна марка яких зареєстрована; які є об’єктом авторського права; які є комерційною таємницею; щодо яких жоден спосіб захисту не використовувався).
Посилання
Андрос С.В. Теоретичні засади організації та функціонування світового ринку банківських послуг / С.В. Андрос // Сучасні проблеми економіки і менеджменту : тези доповідей міжнар. наук.-практ. конф., присвяченої 45-річчю Інституту економіки і менеджменту та 20-річчю Інституту післядипломної освіти Національного університету «Львівська політехніка» (Львів, 10–12 листопада 2011 р.). – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – С. 449–450.
Галкин Д.Э. Роль коммерческих банков в инновационном развитии экономики / Д.Э. Галкин // Вестник Тамбовского университета / Серия : Гуманитарные науки. – 2009. – Вып. 8 (76). – С. 61–68.
Гусева О.Г. Управление лояльностью клиентов на основе выделения особенностей банковских продуктов / О.Г. Гусева // TERRA ECONOMICUS. – 2011. – № 4–3. – Т. 9. – С. 108–110.
Долгоаршинных Ю.Ф. Обобщенная классификация банковских продуктов и банковских услуг как средство повышения рентабельности и конкурентоспособности банка / Ю.Ф. Долгоаршинных // Перспективы науки. – 2013. – № 1 (40). – С. 100–102.
Єгоричева С.Б. Сучасні аспекти класифікації банківських інновацій / С.Б. Єгоричева // Наукові записки / Серія : Економіка. – 2013. – Вип. 22. – С. 32–36.
Жданова О.Р. Современные тенденции банковских инноваций / О.Р. Жданова, А.М. Кармінський // Доклады XII Всероссийского совещания по проблемам управления / ВСПУ-2014, Москва 16–19 июня 2014 г. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://vspu2014.ipu.ru/conference/articles_all_list.
Иванова О.В. Классификация банковских инноваций / О.В. Иванова // Вестник Воронежского гос. ун-та / Серия : Экономика и управление. – 2010. – № 1. – С. 163–166.
Козлюк В.А. Особенности банковской инновационной деятельности / В.А. Козлюк // Актуальные вопросы экономических наук. – 2008. – № 4–3. – С. 58–64.
Марамыгин М.С. Понятие розничного банковского продукта / М.С. Марамыгин, А.В. Поваров // Известия Уральского гос. эконом. ун-та. – 2011. – № 2 (34). – С. 22–28.
Медведев В.А. Проблема классификации в условиях преобразования научной рациональности / В.А. Медведев // Новые идеи в научной классификации : сб. науч. трудов. – Екатеринбург : УрО РАН, 2008. – Вып. 5. – С. 255–275.
Новоселова Е.Г. Классификация банковских инноваций для определения направлений развития банковской деятельности / Е.Г. Новоселова // Вестник Томского государственного университета. – 2006. – № 292. – С. 153–157.
Пушкарь А.И. Основы научных исследований и организации научно-исследовательской деятельности : учеб. пособие / А.И. Пушкарь, Л.В. Потрашкова. – 2-ое изд., стереотип. – Х. : ИД «ИНЖЭК», 2008. – 208 с.
Поляков В.В. Розничные банковские услуги: продуктовый поход : монография / В.В. Поляков ; под науч. ред. В.И. Самарухи. – Иркутск : БГУЭП, 2011. – 164 с.
Розова С.С. Классификационная проблема в современной науке / С.С. Розова. – Новосибирск : Наука, 1986. – 224 с.
Семикова П. Банковские инновации и новый банковский продукт / П.Семикова // Банковские технологии. – 2002. – № 11. – С. 42–47.
Соцкова О.В. Инновационные методы как способ повышения конкурентоспособности хозяйствующего субъекта / О.В. Соцкова // Проблемы совершенствования организации производства и управления промышленными предприятиями : межвузовский сб. науч. трудов. – Самара : Самарский гос. эконом. ун-т, 2013. – № 1. – С. 141–144.
Философская энциклопедия / гл. ред. Ф.В. Константинов. – М., 1962. – Т. 2. – 576 с.
Шатковская Е.Г. Мотивация внедрения банковских продуктов в практику кредитных организаций по критериям классификации / Е.Г. Шатковская // Управленец. – 2013. – № 1 (41). – С. 4–6.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Лілія Анатоліївна Заводовська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.