Сутність та структура клієнтського капіталу: управлінський аспект

Автор(и)

  • Тетяна Олександрівна Завалій Житомирський державний технологічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2018-2(40)-19-27

Ключові слова:

інтелектуальний капітал, клієнтський капітал, система клієнтського капіталу, підсистема клієнтського капіталу, управління клієнтським капіталом

Анотація

Проведено аналіз підходів до виділення складових клієнтського капіталу підприємства. Встановлено, що основними учасниками управління клієнтським капіталом виступають підприємство і його клієнти, а об’єктом управління – відносини між ними. Виявлено, що система клієнтського капіталу складається з трьох підсистем – ресурсів, заходів, ефектів: підсистема ресурсів передбачає, що підприємство володіє певним переліком невідчутних активів, які воно використовує в процесі активізації системи заходів управління клієнтським капіталом, а результативною підсистемою виступає сукупність ефектів, про які можна дізнатися з відповідної системи показників. Визначено, що під управлінням клієнтським капіталом підприємства слід розуміти сукупність процесів збору, обробки, аналізу інформації про клієнтів та розробки відповідних заходів, спрямованих на підвищення лояльності клієнтів в умовах дії факторів зовнішнього середовища.

Біографія автора

Тетяна Олександрівна Завалій, Житомирський державний технологічний університет

T.O. Zavalii

Посилання

Chan, A.L.-C. and Wang, W.-Y. (2012), «The Causal Relationships Between Aspects of Customer Capital», Industrial Management & Data Systems, Іss. 112 (6), Pp. 848–865.

Erina, J. and Lace, N. (2011), «Needs for Customer Capital in Banks», Knowledge Society Institute International Conference «IV International Science Conference «Knowledge Society», V International Science Conference for Young Researchers «Technical Science and Industrial Management», Іss. 4 (1), Pp. 38–41.

Grajkowska, A. (2008), Intellectual Capital of Knowledge-based Companies as a Key Driver in Creating Value for Their Shareholders, Oxford Brookes University Publ., Oxford, 39 p.

Guthrie, J. (2001), «The Management Measurement and the Reporting of Intellectual Capital», Journal of Intellectual Capital, Іss. 2 (1), Pp. 27–41.

Kaya, F.B., Sahin, G.G. and Gurson, P. (2010), «Intellectual Capital in Organizations», Problems and Perspectives in Management, Іss. 8 (1), Pp. 153–160.

Lemon, K.N., Rust, R.T. and Zeithaml, V.A. (2001), «What Drives Customer Equity», Marketing Management, Іss. 10 (1), Pp. 20–25.

Mard, M.J., Dunne, R.R., Osborne, E. and Rigby, J.S. (2004), Driving Your Company’s Value : Strategic Benchmarking for Value, John Wiley&Sons, Inc. Publ., USA, 208 p.

Secord, H. (2003), Implementing Best Practices in Human Resources Management, CCH Canadian Limited Publ., Toronto, 467 p.

Azarova, A.O. and Vorobets, G.V. (2012), «Strukturna model' spozhyvchogo kapitalu», Visnyk Hmel'nyc'kogo nacional'nogo universytetu, Іss. 3, Pp. 232–235.

Berezovskaya, E.A. and Kryukov, S.V. (2009), «Formirovanie portfelya proektov, napravlennykh na rost intellektual'nogo kapitala organizatsii», Vestnik RGEU «RINKh», Vol. 2, Pp. 125–132.

Boiko, N.O. (2014), «Spozhyvchyj kapital mashynobudivnogo pidpryjemstva: sutnist' ta skladovi», Visnyk ONU im. I.I. Mechnykova, Vol. 19, Іss. 3 (2), Pp. 20–26.

Borisov, A.F. (2012), «Upravlenie intellektual'nym kapitalom kak sotsial'naya tekhnologiya», Vestnik SPbGU, Іss. 12 (3), Pp. 222–229.

Gavkalova, N.L. and Markova, N.S. (2006), Formuvannja ta vykorystannja intelektual'nogo kapitalu, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics Publ., Kharkiv, 252 p.

Gaponenko, A.L. and Orlova, T.M. (2008), Upravlenie znaniyami. Kak prevratit' znaniya v capital, Eksmo Publ., Moscow, 400 p.

Golysheva, I.O. (2012), Organizacijno-ekonomichni zasady upravlinnja spozhyvchym kapitalom promyslovyh pidpryjemstv: thesis of dissertation, SumSU Publ., Sumy, 20 p.

Golysheva, I.O. (2011), «Spozhyvchyj kapital promyslovyh pidpryjemstv-innovatoriv: sutnist', struktura ta rol'», Marketyng i menedzhment innovacij, Іss. 2 (4), Pp. 175–180.

Golyash, I. and Budnyk, L. (2010), «Analiz intelektual'nogo kapitalu pidpryjemstva», Ekonomichnyj analiz, Іss. 7, Pp. 254–256.

Dovzhenko, V.A. (2012), «Formuvannja klijents'kogo kapitalu fermers'kyh gospodarstv», Visnyk ZhNAEU, Vol. 2, Іss. 1, Pp. 41–47.

Zaika, S.O. and Gridin, O.V. (2016), «Upravlinnja intelektual'nym kapitalom jak chynnyk zabezpechennja konkurentospromozhnosti pidpryjemstva», Visnyk Harkivs'kogo nacional'nogo tehnichnogo universytetu sil's'kogo gospodarstva im. P.Vasylenka, Іss. 177, Pp. 176–186.

Zizin, A.S. (2013), Formirovanie klientskogo kapitala promyshlennoy kompanii: thesis of dissertation, Mordov. gos. un-t im. N.P. Ogareva Publ., Saransk, 28 p.

Illiashenko, S.M. (2008), «Sutnist', struktura i metodychni osnovy ocinky intelektual'nogo kapitalu pidpryjemstva», Ekonomika Ukrai'ny, Іss. 11, Pp. 16–26.

Kendiukhov, O.V. (2008), Efektyvne upravlinnja intelektual'nym kapitalom, DonUEP Publ., Donetsk, 359 p.

Kolesova, E.V. (2008), Innovatsionnye metody formirovaniya i otsenki intellektual'nogo kapitala organizatsii, Thesis of diss. k.e.n. Spec. 08.00.05 «Jekonomika i upravlenie narodnym hozjajstvom (upravlenie innovacijami i investicionnoj dejatel'nost'ju)», Mosk. energet. ins-t Publ., Moskow, 20 p.

Kravchuk, N.O. (2017), Intelektual'nyj kapital jak chynnyk zbil'shennja vartosti pidpryjemstva, Thesis of diss. k.e.n. Spec. 08.00.04 «Ekonomika ta upravlinnja pidpryjemstvamy (za vydamy ekonomichnoi' dijal'nosti)», Tern. nac. ekon. un-t Publ., Ternopil, 198 p.

Legenchuk, S.F. (2006), «Buhgalters'ke vidobrazhennja zovnishn'ogo seredovyshha systemy pidpryjemstva: energo-entropijnyj pidhid», Mizhnarodnyj zbirnyk naukovyh prac', Teorija ta metodologija buhgalters'kogo obliku, kontrolju i analizu, Іss. 3 (6), Pp. 108–123.

Leontev, B.B. (2002), Tsena intellekta. Intellektual'nyy kapital v rossiyskom biznese, Izdatel'skiy tsentr «Aktsioner», Moskow, 200 p.

Peppers, D. and Rodzhers, M. (2006), Upravlenie otnosheniyami s klientami : kak prevratit' bazu vashikh klientov v den'gi, Mann, Ivanov i Ferber Publ., Moscow, 336 p.

Pronina, I.V. (2008), «Intellektual'nyy kapital: sushchnost', struktura, funktsii», available at: https://cyberleninka.ru/article/n/intellektualnyy-kapital-suschnost-struktura-funktsii (accessed 19.04.2018)

Tyshhenko, O.O. (2012), «Klijents'kyj kapital pidpryjemstva: semantychna identyfikacija ta strukturni elementy», Strategija ekonomichnogo rozvytku Ukrai'ny, Іss. 31, Pp. 116–123.

Fedulova, I.V. (2010), «Intelektual'nyj kapital jak transformovanyj resurs innovacijnogo potencialu», Naukovi praci ONAHT, Іss. 38 (1), Pp. 425–430.

Chaykovskaya, L.A. and Bystrova, Yu.O. (2012), «Otdel'nye voprosy ucheta klientskogo kapitala», Mezhdunarodnyy bukhgalterskiy uchet, Іss. 45 (243), Pp. 14–25.

Yasnikov, G.E. (2013), «Intellektual'nyy kapital predpriyatiya i ego otsenka», Nauchnye trudy BGEU,Іss. 6, Pp. 462–468.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-14

Як цитувати

Завалій, Т. О. (2018). Сутність та структура клієнтського капіталу: управлінський аспект. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (2(40), 19–27. https://doi.org/10.26642/pbo-2018-2(40)-19-27

Номер

Розділ

Статті