Аналіз шляхів удосконалення креативного обліку

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Юхименко- Назарук Житомирський державний технологічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2017-1(36)-281-295

Ключові слова:

креативний облік, облікова політика, професійне судження бухгалтера

Анотація

Обґрунтовано необхідність проведення досліджень у напрямку пошуку шляхів удосконалення креативного обліку. Проаналізовано існуючі підходи дослідників до усунення негативних наслідків креативного обліку. Виокремлено і проаналізовано чотири основні групи підходів дослідників до удосконалення креативного обліку. Виокремлено спільні та відмінні риси пропозицій дослідників до удосконалення креативного обліку. Обґрунтовано причини неможливості використання етичного підходу щодо удосконалення креативного обліку в Україні в умовах сьогодення. Обґрунтовано необхідність удосконалення процедурних аспектів здійснення креативного обліку на основі застосування концепції правдивого і справедливого представлення. Розроблено класифікацію підходів до побудови облікової методології в контексті використання креативного обліку. Виокремлено основні положення концепції правдивого і справедливого відображення, використання якої забезпечує адекватне зображення економічної реальності підприємства у фінансовій звітності

Біографія автора

Ірина Анатоліївна Юхименко- Назарук, Житомирський державний технологічний університет

I.A. Yuhimenko-Nazaruk

Посилання

Baranovs'ka, T.V. (2005), Oblikova politika pidprijemstv v Ukrai'ni, avtoref. dis na zdobuttja nauk. stupenja k.e.n. zi spec. 08.06.04 : buhgalters'kij oblik, analiz ta audit, NAU, Kii'v, 21 p.

Gnilickaja, L.V. (2011), «Manipulirovanie uchetnymi dannymi – ugroza jekonomicheskoj bezopasnosti predprijatija», Ekonomіka ta upravlіnnja pіdpriєmstvami, No. 3 (15), pp. 5–14.

Golov, S.F. (2010), «Kreatyvnyj oblik: tvorchist' chy shahrajstvo?», Ekonomichni nauky, Serija Oblik i finansy, Vol. 7 (25), part 1, pp. 360–367.

Kovalev, V.V. and Kovalev, Vit.V. (2015), Korporativnye finansy i uchet: ponjatija, algoritmy, pokazateli, 3nd ed., Prospekt, Moskva, 955 p.

Mel'nyk, Z.Ju. (2015), «Fal'syfikacija jak sposib zdijsnennja kreatyvnogo obliku», Finansovyj prostir, No. 2 (18), pp. 221–225.

Petruk, O.M. (2005), Garmonizacija nacional'nyh system buhgalters'kogo obliku, monografija, ZhDTU, Zhytomyr, 420 p.

Storozhuk, T.M. (2016), «Vplyv kreatyvnosti v obliku na pokaznyky finansovoi' zvitnosti», Oblik i finansy, No. 2 (72), pp. 65–70.

Chalyj, I. (2004), «Kak dojat svjashhennyh korov buhucheta», Buhgalter, No. 5, pp. 45–50.

Chyzhevs'ka, L.V. (2007), Buhgalters'kyj oblik jak profesijna dijal'nist': teorija, organizacija, prognoz rozvytku, monografija, ZhDTU, Zhytomyr, 528 p., pp. 67.

Shvir, Ju.V. (2009), «Kreativnyj uchet v sisteme MSFO, ChAST 1», Korporativnaja finansovaja otchjotnost', Mezhdunarodnye Standarty, No. 3 (31), pp. 73–88.

Amat, O., Blake, J. and Dowds, J., «The ethics of creative accounting», Elektronnyj resurs, available at: https://core.ac.uk/download/pdf/6475312.pdf

Amat, O., Blake, J. and Oliveras, E., «The struggle against creative accounting: is «true and fair view» part of the problem or part of the solution?», Elektronnyj resurs, available at: https://econ-papers.upf.edu/papers/363.pdf

Atrill, P. and McLaney, E.J. (2008), Financial Accounting for Decision Makers, Pearson Education, 461 p.

Boškin, T.Š. (2005), «Does the global transition imply creativity in the accounting?», Managing the Process of Globalisation in New and Upcoming EU Members, Proceedings of the 6th International Conference of the Faculty of Management Koper Congress Centre Bernardin, Slovenia, 24–26 November, pp. 367–379.

Gherai, D.S. and Balaciu, D.E. (2011), «From creative accounting practices and Enron phenomenon to the current financial crisis», Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, Vol. 13 (1), pp. 34–41.

Moldovan, R.L., Achim, S.A. and C.Bota-Avram (2010), «Fighting the enemy of fair view principle – getting to know creative accounting», Analele Ştiinţifice Ale Universităţii «Alexandru Ioan Cuza» Din Iaşi, Ştiinţe Economice, Număr special, pp. 51–61.

Sarbanes-Oxley (2002), Act, enacted July 30, Pub. L. 107–204, 116 Stat. 745, 66 p.

True and Fair. Accounting and Reporting (2014), The Financial Reporting Council Limited, London, 8 p.

Uşurelu, V.I., Marin, M., Danailă, A.E. and Loghin, D. (2010), «Accounting ethics – responsibility versus creativity», Annals of the University of Petroşani, Economics, Vol. 10 (3), pp. 349–356.

Yadav, B. (2013), «Creative Accounting: A Literature Review», Industrial, Financial & Business Management December, Vol. 1, No. 5,

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-22

Як цитувати

Юхименко- Назарук, І. А. (2017). Аналіз шляхів удосконалення креативного обліку. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (1(36), 281–295. https://doi.org/10.26642/pbo-2017-1(36)-281-295

Номер

Розділ

Статті