Організаційний механізм реалізації стратегії розвитку фінансового потенціалу туристичного підприємства
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2017-1(36)-207-220Ключові слова:
організаційний механізм, фінансовий потенціал, реалізація стратегії, туристичне підприємство, оперограмаАнотація
Робота присвячена питанню реалізації стратегії підприємством як сукупності заходів, спрямованих на її виконання, що враховують послідовне виконання стратегії, створення комунікацій, розподіл обов’язків між виконавцями стратегічного плану та формування системи стратегічного контролю. Метою статті є дослідження науково-методичних підходів до реалізації стратегії підприємства та формування організаційного механізму такої реалізації в контексті розвитку фінансового потенціалу туристичного підприємства, побудованого на основі використання системного підходу та концепції стратегічних змін. Обґрунтовано, що для туристичних підприємств є неможливим існування однозначного типового варіанту реалізації стратегії розвитку фінансового потенціалу, оскільки процес реалізації є неформалізованим, творчим, а вплив специфіки підприємства – значним. Під організаційним механізмом реалізації стратегії розвитку фінансового потенціалу в дослідженні визначено сукупність рівнів, етапів, інструментів, методів здійснення організаційних змін, системне застосування яких сприятиме розвитку фінансового потенціалу підприємства. В результаті оцінки традиційного та ситуаційного методичних підходів до формалізації та реалізації стратегії сформовано структуру організаційного механізму реалізації стратегії, побудованого на основі використання концепції стратегічних змін та органічного взаємозв’язку цільової, суб’єктно-об’єктної (забезпечувальна дія) та процесної (регулятивна дія) підсистем запропонованого механізму. Запровадження сформованого автором механізму сприятиме вибору та реалізації стратегії, спрямованої на розвиток фінансового потенціалу підприємства в цілому та його окремих структурних складових. Для полегшення координації дій суб’єктів реалізації стратегії запропоновано для використання на практиці форму оперограми здійснення стратегічного аналізу при реалізації стратегії розвитку фінансового потенціалу підприємства, що сприятиме оптимізації тривалості аналітичних робіт та ефективному розподілу ресурсівПосилання
Akmaeva, R.I. (2009), Strategicheskij menedzhment, Izd. dom «Astrahanskij universitet», Astrahan', 200 p.
Analoui, F. (2005), Strategicheskij menedzhment malyh i srednih predprijatij, Translated from English, JuNITI-DANA, Moskva, 400 p.
Ansoff, I. (1989), Strategicheskoe upravlenie, Translated from English, Jekonomika, Moskva, 519 p.
Arutjunova, D. (2010), Strategicheskij menedzhment, TTI JuFU, Taganrog, 122 p.
Druker, P. (1992), Rynok: kak vyjti v lidery. Praktika i principy, Translated from English, Buk Chember Interneshnl, Moskva, Sankt-Peterburg.
Koh, R. (2003), Strategija: kak sozdavat' i ispol'zovat' jeffektivnuju strategіju, Translated from English, Piter, Sankt-Peterburg.
Martynov, A.V., «Razrabotka strategii predprijatija», available at: http://www.cfin.ru/management/strategy/martynov.shtml
Plaskova, N.S. (2007), Teorija i praktika strategicheskogo jekonomicheskogo analiza rezul'tativnosti biznesa, MAKS-PRE, Moskva, 368 p.
Fathutdinov, R. (1998), Strategicheskij menedzhment, 2nd ed., dop., ZAO «Biznes- shkola» «Intel-Sintez», Moskva, 386 p.
Noble, C. (1999), «Building the strategy implementation network», Business Horizons, No. 42 (6), pр. 19–28.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Ірина Василівна Саух
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.