Грінвошинг та інвестиційна привабливість компаній для залучення «зелених» інвестицій у національну економіку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2022-2(52)-55-60

Ключові слова:

грінвошинг; інвестиційна привабливість; «зелені» інвестиції

Анотація

Грінвошинг постає маловивченою категорією у контексті прозорості, інвестиційної привабливості компаній для здійснення зеленого інвестування. Метою дослідження є виявлення грінвошингу та моделювання його впливу на інвестиційну привабливість українських компаній у контексті залучення «зелених інвестицій». Ідентифікацію грінвошингу та його впливу на інвестиційну привабливість проведено для українських компаній – лідерів за обсягом земельного банку на основі двоетапного PLS-SEM моделювання. З урахуванням послідовного дослідження / моделювання взаємозв’язків явних та латентних змінних, що дозволяють виявити грінвошинг та описати його вплив на інвестиційну привабливість аграрних компаній, що визначається на операційному та фінансовому рівнях, результати моделювання свідчать про необхідність зосередження аграрних компаній на нарощуванні потенціалу для здійснення довгострокових фінансових інвестицій, формуванні цілісного регуляторного середовища щодо своєї діяльності у сфері сталого розвитку, а також регулярності розкриття інформації. На основі ідентифікованих факторів, що визначають вплив грінвошингу на інвестиційну привабливість лідируючих аграрних компаній України, розвинено рекомендації щодо мінімізації його ознак та підвищення такої привабливості для інвесторів у контексті повоєнного відновлення агросектору на засадах сталого розвитку, подолання продовольчої та енергетичної кризи і євроінтеграційного «зеленого» переходу. Зазначені рекомендації передусім спрямовано на зростання обсягів залучення «зелених» інвестицій у стратегічний для України агросектор та підвищення рівня довіри «зелених» інвесторів до національного зеленого бренда та соціально-відповідального бізнесу.

Посилання

de Freitas Netto, S.V., Sobral, M.F.F., Ribeiro, A.R.B. et al. (2020), «Concepts and forms of greenwashing: a systematic review», Environmental Sciences in Europe, Vol. 32 (19), doi: 10.1186/s12302-020-0300-3.

Directive 2014/95/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2014 amending Directive 2013/34/EU as regards disclosure of non-financial and diversity information by certain large undertakings and groups, [Online], available at: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32014L0095

Financial Times (2022), How ESG investing came to a reckoning, [Online], available at: https://www.ft.com/content/5ec1dfcf-eea3-42af-aea2-19d739ef8a55

Jöreskog, K.G. and Wold, H. (1982), The ML and PLS techniques for modeling with latent variables: Historical and comparative aspects.

Latifundist Green Energy (2022), TOP 5 Agricultural Companies Producing Biogas, [Online], available at: https://latifundist.com/rating/energiya-zelenyh-top-5-agrarnyh-kompanij-po-moshchnosti-biogazovyh-ustanovok/

Liu, Н. and Wang, X. (2022), «Promoting Competitiveness of Green Brand of Agricultural Products Based on Agricultural Industry Clusters», Wireless Communications and Mobile Computing, No. 7824638, doi: 10.1155/2022/7824638.

Makarenko, I., Plastun, A., Mazancovа, J. et al. (2022), «Transparency of agriculture companies: rationale of responsible investment for better decision making under sustainability», Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, Vol. 8 (2), pp. 50–66, doi: 10.51599/are.2022.08.02.03.

Montero-Navarro, A., González-Torres, T., Rodríguez-Sánchez, J.-L. and Gallego-Losada, R. (2021), «A bibliometric analysis of greenwashing research: a closer look at agriculture, food industry and food retail», British Food Journal, No. 23 (13), pp. 547-560, doi: 10.1108/BFJ-06-2021-0708.

More, P.V. (2019), «The Impact of Greenwashing on Green Brand Trust from an Indian Perspective», Asian Journal of Innovation and Policy, No. 8 (1), pp. 162–179, doi: 10.7545/AJIP.2019.8.1.162000.

NCRUCW (2022), «The National Council for the Recovery of Ukraine from the Consequences of the War», Draft Ukraine Recovery Plan, Materials of the «New agrarian policy» working group.

Pimonenko, T., Bilan, Y., Horák, J. et al. (2020), «Green Brand of Companies and Greenwashing under Sustainable Development Goals», Sustainability, No. 12, рр. 1679, doi: 10.3390/su12041679.

Regulation (EU) 2020/852 of the European Parliament and of the Council of 18 June 2020 on the establishment of a framework to facilitate sustainable investment, and amending Regulation (EU) 2019/2088, [Online], available at: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32020R0852.

Ukraine Recovery Conference (2022), Recovery Plan. Retrieved July 8, 2022, [Online], available at: https://www.urc2022.com/urc2022-recoveryplan.

Us, Y., Pimonenko, T., Lyulyov, O. and Ziabina, E. (2022), «Country’s green brand: the main gaps in the scientific treatises», Journal of Management, VADYBA, No. 38 (1), pp. 9–15.

Us, Y., Pimonenko, T., Segers, J-P. and Tambovceva, T. (2020), «Green transformations in the healthcare system: the covid-19 impact», Health Economics and Management Review, No. 1 (1), pp. 48–59, doi: 10.21272/hem.2020.1-04.

Список використаної літератури:

Concepts and forms of greenwashing: a systematic review / S.V. de Freitas Netto, M.F.F. Sobral, A.R.B. Ribeiro et al. // Environmental Sciences in Europe. – № 32 (19). DOI: 10.1186/s12302-020-0300-3.

Directive 2014/95/EU of the European Parliament and of the Council of 22 October 2014 amending Directive 2013/34/EU as regards disclosure of non-financial and diversity information by certain large undertakings and groups [Electronic resource]. – Access mode : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32014L0095.

How ESG investing came to a reckoning // Financial Times [Electronic resource]. – Access mode : https://www.ft.com/content/5ec1dfcf-eea3-42af-aea2-19d739ef8a55.

Jöreskog K.G. The ML and PLS techniques for modeling with latent variables: Historical and comparative aspects / K.G. Jöreskog, H.Wold. – 1982. – Р. 263–270.

TOP-5 Agricultural Companies Producing Biogas // Latifundist Green Energy [Electronic resource]. – Access mode : https://latifundist.com/rating/energiya-zelenyh-top-5-agrarnyh-kompanij-po-moshchnosti-biogazovyh-ustanovok/.

Liu Н. Promoting Competitiveness of Green Brand of Agricultural Products Based on Agricultural Industry Clusters / Н.Liu, X.Wang // Wireless Communications and Mobile Computing. – 2022. – № 7824638. DOI: 10.1155/2022/7824638.

Transparency of agriculture companies: rationale of responsible investment for better decision making under sustainability / I.Makarenko, A.Plastun, J.Mazancovа and other // Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. – 2022. – № 8 (2). – Р. 50–66. DOI: 10.51599/are.2022.08.02.03.

A bibliometric analysis of greenwashing research: a closer look at agriculture, food industry and food retail / A.Montero-Navarro, T.González-Torres, J.-L.Rodríguez-Sánchez, R.Gallego-Losada // British Food Journal. – 2021. – № 23 (13). – Р. 547–560. DOI: 10.1108/BFJ-06-2021-0708.

More P.V. The Impact of Greenwashing on Green Brand Trust from an Indian Perspective / P.V. More // Asian Journal of Innovation and Policy. – 2019. – № 8 (1). – Р. 162–179. DOI: 10.7545/AJIP.2019.8.1.162000.

The National Council for the Recovery of Ukraine from the Consequences of the War : Draft Ukraine Recovery Plan // Materials of the «New agrarian policy» working group. – NCRUCW, 2022.

Green Brand of Companies and Greenwashing under Sustainable Development Goals / T.Pimonenko, Y.Bilan, J.Horák, L.Starchenko, W.Gajda // Sustainability. – 2020. – № 12. – Р. 1679. DOI: 10.3390/su12041679.

Regulation (EU) 2020/852 of the European Parliament and of the Council of 18 June 2020 on the establishment of a framework to facilitate sustainable investment, and amending Regulation (EU) 2019/2088 [Electronic resource]. – Access mode : https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32020R0852.

Ukraine Recovery Conference : Recovery Plan. – 2022, July 8 [Electronic resource]. – Access mode : https://www.urc2022.com/urc2022-recoveryplan.

Country’s green brand: the main gaps in the scientific treatises / Y.Us, T.Pimonenko, O.Lyulyov, E.Ziabina / VADYBA // Journal of Management. – 2020. – № 38 (1). – Р. 9–15.

Green transformations in the healthcare system: the covid-19 impact / Y.Us, T.Pimonenko, J-P. Segers, T.Tambovceva // Health Economics and Management Review. – 2020. – № 1 (1). – Р. 48–59. DOI: 10.21272/hem.2020.1-04.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-03

Як цитувати

Макаренко, І. О., Кремень , В. М., Воронцова, А. С., Костенко, О. М., & Макаренко, С. М. (2022). Грінвошинг та інвестиційна привабливість компаній для залучення «зелених» інвестицій у національну економіку. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (2(52), 55–60. https://doi.org/10.26642/pbo-2022-2(52)-55-60

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ