Cоціальне підприємництво в період формування та трансформації національної моделі «Homo economicus»

Автор(и)

  • Олександр Йосипович Юрківський Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0297-2519

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2022-1(51)-29-35

Ключові слова:

соціальне підприємництво; податки; модель «Homo economicus»; «Homo sociologicus»; «Homo socioeconomicus»; ухилення від сплати податків

Анотація

Формування ефективної соціально орієнтованої економічної системи окремої держави здійснюється протягом тривалого часу і одним з головних інструментів поєднання уряду й економічних суб’єктів є податки та інші обов’язкові платежі. Однією зі світових тенденцій у сфері відносин суб’єктів економічної системи є поява соціально орієнтованого підприємництва, яке втілює не лише прагнення сплачувати податки в межах різних моделей поведінки економічних суб’єктів, але й фінансування суспільних потреб після сплати обов’язкових платежів, появу неприбуткових організацій. В Україні прослідковується наявність економічних суб’єктів одночасно декількох моделей поведінки «Homo economicus», «Homo sociologicus», «Homo socioeconomicus». Перевагу мають суб’єкти традиційної моделі «Homo economicus». Водночас маємо також зростання кількості суб’єктів моделей, «Homo sociologicus», «Homo socioeconomicus», але й появу вже нових податкових правопорушень суб’єктами зі статусом соціального підприємця (неприбутковими організаціями).

Посилання

Jermolenko, A.M. (1999), Komunikatyvna praktychna filosofija, pidruchnyk, K., 488 р.

Ogljad shhodo vykorystannja neprybutkovyh organizacij v nezakonnyh ciljah za 2018 rik, [Online], available at: https://www.nfp.gov.ua/files/DepFinMon/Konsolid_naglyad_nfg/oglad_npo_2018.pdf

Svynchuk, A.A., Kornec'kyj, A.O., Goncharova, M.A. et al. (2017), Social'ne pidpryjemnyctvo: vid idei' do suspil'nyh zmin, posibnyk, TOV «VI EN EJ», K., 188 р.

Weise, P. (1989), «Homo economicus und homo sociologicus: Die Schreckensmänner der Socialwissenschaften», Zeitschrift für Sociologie, April, Jg. 18, H. 2, Р. 148–161.

Smith, A. (2005), Teorie mravních citů, Liberální institut, Praha, 460 р.

Ulrich, P. (2000), Republikanischer Liberalismus und Corporate Citizenship, Institut für Wirtschaftsethik der Universität St.Gallen, St.Gallen, 22 р.

Список використаної літератури:

Єрмоленко А.М. Комунікативна практична філософія : підручник / А.М. Єрмоленко. – К., 1999. – 488 с.

Огляд щодо використання неприбуткових організацій в незаконних цілях за 2018 рік [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.nfp.gov.ua/files/DepFinMon/Konsolid_naglyad_nfg/oglad_npo_2018.pdf.

Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін : посібник / А.А. Свинчук, А.О. Корнецький, М.А. Гончарова та ін. – К. : ТОВ «ВІ ЕН ЕЙ», 2017 –188 с.

Weise P. Homo economicus und homo sociologicus: Die Schreckensmänner der Socialwissenschaften / P.Weise // Zeitschrift für Sociologie. – April 1989, Jg. 18, H. 2. – Р. 148–161.

Smith A. Teorie mravních citů / A.Smith. – Praha : Liberální institut. – 2005. – 460 р.

Ulrich P. Republikanischer Liberalismus und Corporate Citizenship / P.Ulrich. – St.Gallen : Institut für Wirtschaftsethik der Universität St.Gallen, 2000. – 22 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-09

Як цитувати

Юрківський, О. Й. (2022). Cоціальне підприємництво в період формування та трансформації національної моделі «Homo economicus». Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (1(51), 29–35. https://doi.org/10.26642/pbo-2022-1(51)-29-35

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ