Розвиток бухгалтерського обліку маркетингових послуг у соціальних мережах (SMM)
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2021-2(49)-8-18Ключові слова:
SMM, маркетинг у соціальних мережах, маркетингові послуги, облік, документування, діджиталізація економікиАнотація
Перед бухгалтерами агентств та студій, що надають рекламні послуги такого типу, постало питання: «Яким чином визнавати та обліковувати роботи з популяризації брендів у соцмережах?». Чинна нормативно-правова база не дає чітких рекомендацій щодо обліку операцій з надання маркетингових послуг у соціальних мережах, а вивченням облікових нюансів SMM займалося не так багато закордонних та українських фахівців. Тож з огляду на специфіку досліджуваного об’єкта було зроблено низку пропозицій до робочого плану рахунків у частині синтетичного обліку на рахунках 23 «Основне виробництво» та 05 «Гарантії та забезпечення надані» для вебстудій та маркетингових агенцій, що дозволить розмежувати понесені в процесі діяльності витрати і, разом з цим, поліпшити обліковий процес у частині формування собівартості SMM-послуг. Запропоновано порядок облікового відображення наданого замовником бюджету на позабалансовому рахунку, що дозволяє контролювати рух отриманих коштів та відстежувати напрями їх використання. Неналежне документування операцій з SMM викликає багато питань зі сторони контролюючих фіскальних органів. У статті розвинуто документальне забезпечення для цілей обліку маркетингових послуг у соціальних мережах (SMM). Ефект від впровадження розробленої форми «Акт приймання-передачі наданих послуг з SMM» полягає у можливості висвітлення обсягу виконаних маркетингових робіт та підтвердження отриманого економічного ефекту (збільшення продажів, клієнтської бази, взаємодій з брендом тощо), що дозволить попередити виникнення конфліктних ситуацій між замовником послуг та органами ДФСУ в частині включення сум ПДВ до складу податкового кредиту та можливості уникнення нарахування «компенсуючих» податкових зобов’язань.
Посилання
Kemp, S. (2020), «Digital 2020: global digital overview», DATAREPORTAL, [Online], available at: https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview
Al'oshkіna, N.M. (2017), «Vytraty na marketyng», PODATKI & BUHOBLІK, [Online], available at: https://i.factor.ua/ukr/journals/nibu/2017/december/issue-100/article-32715.html
Banas'ko, T.M. (2015), «Problemni pytannja buhgalters'kogo obliku marketyngovyh vytrat», Naukovyj visnyk Mizhnarodnogo gumanitarnogo universytetu, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_eim_2015_12_56
Vіter, S.A. and Vіter, Z.D. (2016), «Oblikovo-analitychne zabezpechennja upravlinnja marketyngovymy vytratamy sil's'kogospodars'kyh pidpryjemstv», Agrosvіt, [Online], available at: http://www.agrosvit.info/pdf/12_2016/6.pdf
Gavrylovs'kyj, O.S. (2014), «Suchasni pidhody do vdoskonalennja obliku neprjamyh vytrat na zbut, reklamu j marketyng», Naukovyj visnyk Hersons'kogo derzhavnogo universytetu, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2014_7%285%29__31
Derіj, V.A. (2013), «Vytraty na zbut u systemi obliku j analizu nevyrobnychyh vytrat», Oblik i finansy, [Online], available at: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/18798/1/%d0%94%d0%b5%d1%80%d1%96%d0%b9_%d0%92_%d0%90__2013_4_5.pdf
Jemel'janenko, D. (2019), «Marketyngovi poslugy. Jak dovesty zv’jazok iz gospodars'koju dijal'nistju», Informacijno-analitychna systema Zakon.Help Description, [Online], available at: https://www.zakon.help/article/marketingovi-poslugi-zvyazok-z-gospodarskoyu
«Instrukcija pro zastosuvannja Planu rahunkiv buhgalters'kogo obliku aktyviv, kapitalu, zobov’jazan' i gospodars'kyh operacij pidpryjemstv i organizacij», redakcija vid 03.11.2020, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#Text
Karas', L.A. (2020), «Vyzov prinyat: kak ozhivit' sotsial'nye seti svoego biznesa», SBERBiznes, [Online], available at: https://sberbusiness.live/publications/vyzov-priniat-kak-ozhivit-sotsialnye-seti-svoego-biznesa
Nazarova, K.O. (2002), «Oblik i kontrol' marketyngovoi' dijal'nosti na pidpryjemstvah torgivli», Abstract of Ph.D. dissertation, spec. 08.06.04 «Buhgalters'kyj oblik, analiz i audyt», K., 23 р.
Pal'chuk, O.V., Savchenko, V.M. and Toshyna, N.M. (2008), Marketyng i buhgalters'kyj oblik marketyngovoi' dijal'nosti, navch. posib., M-vo osvity i nauky Ukrai'ny, Kirovograd. in-t region. upravlinnja ta ekonomiky, Polium, Kirovograd, 228 р.
VRU (2010), Podatkovyj kodeks Ukrai'ny, redakcija vid 02.07.2021, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text
VRU (2000), Polozhennja (standart) buhgalters'kogo obliku 16 «Vytraty», redakcija vid 09.08.2013, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#Text uhgalters'kogo oblіku
Protopopenko, G.O. (2005), «Vytraty na marketyng i zbut: problemy rozmezhuvannja ta obliku», Naukovi praci Kirovograds'kogo nacional'nogo tehnichnogo universytetu, No. 7, рр. 409–413.
Rubcova, O.S. (2018), «Osoblyvosti obliku vytrat na marketyng pidpryjemstv budivel'noi' galuzi», Efektyvna ekonomika, [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2018/107.pdf
Vyshhyj administratyvnyj sud Ukrai'ny (2014), Uhvala VASU vid 19.06.2014 r., No. K/9991/16043/12, [Online], available at: https://i.factor.ua/ukr/journals/nibu/2017/december/issue-100/article-32725.html
Vyshhyj administratyvnyj sud Ukrai'ny (2015), Uhvala VASU vid 22.01.2015 r., No. K/800/45527/14, [Online], available at: http://search.ligazakon.ua/ l_doc2.nsf/link1/AS150233.html
Vyshhyj administratyvnyj sud Ukrai'ny (2017), Uhvala VASU vid 25.01.2017 r., No. K/800/15514/16, [Online], available at: https://buhgalter911.com/uk/journals/buh911/2017/september/issue-39/article-30620.html
VRU (2003), Cyvil'nyj kodeks Ukrai'ny, redakcija vid 01.07.2021, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ірина Миколаївна Вигівська , Дар’я Олегівна Селецька , Інна Василівна Семчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.