Розвиток бухгалтерського обліку маркетингових послуг у соціальних мережах (SMM)

Автор(и)

  • Ірина Миколаївна Вигівська Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-4974-5834
  • Дар’я Олегівна Селецька Державний університет «Житомирська політехніка», Україна
  • Інна Василівна Семчук Вінницький навчально-науковий інститут економіки Західноукраїнського національного університету, Україна https://orcid.org/0000-0001-9750-0543

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2021-2(49)-8-18

Ключові слова:

SMM, маркетинг у соціальних мережах, маркетингові послуги, облік, документування, діджиталізація економіки

Анотація

Перед бухгалтерами агентств та студій, що надають рекламні послуги такого типу, постало питання: «Яким чином визнавати та обліковувати роботи з популяризації брендів у соцмережах?». Чинна нормативно-правова база не дає чітких рекомендацій щодо обліку операцій з надання маркетингових послуг у соціальних мережах, а вивченням облікових нюансів SMM займалося не так багато закордонних та українських фахівців. Тож з огляду на специфіку досліджуваного об’єкта було зроблено низку пропозицій до робочого плану рахунків у частині синтетичного обліку на рахунках 23 «Основне виробництво» та 05 «Гарантії та забезпечення надані» для вебстудій та маркетингових агенцій, що дозволить розмежувати понесені в процесі діяльності витрати і, разом з цим, поліпшити обліковий процес у частині формування собівартості SMM-послуг. Запропоновано порядок облікового відображення наданого замовником бюджету на позабалансовому рахунку, що дозволяє контролювати рух отриманих коштів та відстежувати напрями їх використання. Неналежне документування операцій з SMM викликає багато питань зі сторони контролюючих фіскальних органів. У статті розвинуто документальне забезпечення для цілей обліку маркетингових послуг у соціальних мережах (SMM). Ефект від впровадження розробленої форми «Акт приймання-передачі наданих послуг з SMM» полягає у можливості висвітлення обсягу виконаних маркетингових робіт та підтвердження отриманого економічного ефекту (збільшення продажів, клієнтської бази, взаємодій з брендом тощо), що дозволить попередити виникнення конфліктних ситуацій між замовником послуг та органами ДФСУ в частині включення сум ПДВ до складу податкового кредиту та можливості уникнення нарахування «компенсуючих» податкових зобов’язань.

Посилання

Kemp, S. (2020), «Digital 2020: global digital overview», DATAREPORTAL, [Online], available at: https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview

Al'oshkіna, N.M. (2017), «Vytraty na marketyng», PODATKI & BUHOBLІK, [Online], available at: https://i.factor.ua/ukr/journals/nibu/2017/december/issue-100/article-32715.html

Banas'ko, T.M. (2015), «Problemni pytannja buhgalters'kogo obliku marketyngovyh vytrat», Naukovyj visnyk Mizhnarodnogo gumanitarnogo universytetu, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_eim_2015_12_56

Vіter, S.A. and Vіter, Z.D. (2016), «Oblikovo-analitychne zabezpechennja upravlinnja marketyngovymy vytratamy sil's'kogospodars'kyh pidpryjemstv», Agrosvіt, [Online], available at: http://www.agrosvit.info/pdf/12_2016/6.pdf

Gavrylovs'kyj, O.S. (2014), «Suchasni pidhody do vdoskonalennja obliku neprjamyh vytrat na zbut, reklamu j marketyng», Naukovyj visnyk Hersons'kogo derzhavnogo universytetu, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2014_7%285%29__31

Derіj, V.A. (2013), «Vytraty na zbut u systemi obliku j analizu nevyrobnychyh vytrat», Oblik i finansy, [Online], available at: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/18798/1/%d0%94%d0%b5%d1%80%d1%96%d0%b9_%d0%92_%d0%90__2013_4_5.pdf

Jemel'janenko, D. (2019), «Marketyngovi poslugy. Jak dovesty zv’jazok iz gospodars'koju dijal'nistju», Informacijno-analitychna systema Zakon.Help Description, [Online], available at: https://www.zakon.help/article/marketingovi-poslugi-zvyazok-z-gospodarskoyu

«Instrukcija pro zastosuvannja Planu rahunkiv buhgalters'kogo obliku aktyviv, kapitalu, zobov’jazan' i gospodars'kyh operacij pidpryjemstv i organizacij», redakcija vid 03.11.2020, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#Text

Karas', L.A. (2020), «Vyzov prinyat: kak ozhivit' sotsial'nye seti svoego biznesa», SBERBiznes, [Online], available at: https://sberbusiness.live/publications/vyzov-priniat-kak-ozhivit-sotsialnye-seti-svoego-biznesa

Nazarova, K.O. (2002), «Oblik i kontrol' marketyngovoi' dijal'nosti na pidpryjemstvah torgivli», Abstract of Ph.D. dissertation, spec. 08.06.04 «Buhgalters'kyj oblik, analiz i audyt», K., 23 р.

Pal'chuk, O.V., Savchenko, V.M. and Toshyna, N.M. (2008), Marketyng i buhgalters'kyj oblik marketyngovoi' dijal'nosti, navch. posib., M-vo osvity i nauky Ukrai'ny, Kirovograd. in-t region. upravlinnja ta ekonomiky, Polium, Kirovograd, 228 р.

VRU (2010), Podatkovyj kodeks Ukrai'ny, redakcija vid 02.07.2021, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text

VRU (2000), Polozhennja (standart) buhgalters'kogo obliku 16 «Vytraty», redakcija vid 09.08.2013, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0027-00#Text uhgalters'kogo oblіku

Protopopenko, G.O. (2005), «Vytraty na marketyng i zbut: problemy rozmezhuvannja ta obliku», Naukovi praci Kirovograds'kogo nacional'nogo tehnichnogo universytetu, No. 7, рр. 409–413.

Rubcova, O.S. (2018), «Osoblyvosti obliku vytrat na marketyng pidpryjemstv budivel'noi' galuzi», Efektyvna ekonomika, [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/12_2018/107.pdf

Vyshhyj administratyvnyj sud Ukrai'ny (2014), Uhvala VASU vid 19.06.2014 r., No. K/9991/16043/12, [Online], available at: https://i.factor.ua/ukr/journals/nibu/2017/december/issue-100/article-32725.html

Vyshhyj administratyvnyj sud Ukrai'ny (2015), Uhvala VASU vid 22.01.2015 r., No. K/800/45527/14, [Online], available at: http://search.ligazakon.ua/ l_doc2.nsf/link1/AS150233.html

Vyshhyj administratyvnyj sud Ukrai'ny (2017), Uhvala VASU vid 25.01.2017 r., No. K/800/15514/16, [Online], available at: https://buhgalter911.com/uk/journals/buh911/2017/september/issue-39/article-30620.html

VRU (2003), Cyvil'nyj kodeks Ukrai'ny, redakcija vid 01.07.2021, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-14

Як цитувати

Вигівська , І. М., Селецька , Д. О., & Семчук , І. В. (2021). Розвиток бухгалтерського обліку маркетингових послуг у соціальних мережах (SMM). Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (2(49), 8–18. https://doi.org/10.26642/pbo-2021-2(49)-8-18

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ