Формування методологічної матриці стратегічного аналізу підприємства
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2018-1(39)-13-18Ключові слова:
стратегічний аналіз, методологічне забезпечення, методологічний впливАнотація
Дослідженню методологічну матрицю стратегічного аналізу підприємства. Метою роботи є дослідження впливу методологічних змін у ХХ ст. на методологію стратегічного аналізу; критична оцінка та узагальнення наукових підходів до його методів. Оцінка наукових праць з аналізу дозволила визначити такі проблеми у методології стратегічного аналізу: неврахування особливостей стратегічного аналізу при формуванні його методів, що часто призводить до змішування методів фінансового (економічного, господарського) аналізу; неврахування того факту, що стратегічний аналіз містить, окрім способів та прийомів аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, способи та прийоми прогнозного аналізу, спрямовані на формування стратегії розвитку підприємства; ототожнення понять «спосіб», «прийом», «метод» аналізу; різноспрямованість та нечіткість ознак класифікації методів стратегічного аналізу; сліпе копіювання закордонних методів застосування прийомів та способів стратегічного аналізу, без урахування специфіки вітчизняних умов господарювання. Доведено доцільність використання системного підходу при формуванні методологічної конструкції стратегічного аналізу, що дозволить поєднати методологію, як науку про методи (широкий підхід до методів стратегічного аналізу) із методологією як сукупністю прикладних способів та прийомів аналізу (вузький підхід до методології). Використання системного підходу дозволить виділити три рівні методології стратегічного аналізу. Перший та другий рівні методології відповідають рівню науки, третій рівень – практики. При формуванні третього рівня спеціальних методів стратегічного аналізу застосовано підхід, що диференціює їх, залежно від етапів стратегічного аналізу (методи етапу аналізу середовища як зовнішнього, так і внутрішнього; методи прогнозного аналізу; методи варіантного аналізу).Посилання
Bakanov, M.I. (2006), Teoriya ekonomicheskogo analiza, in Bakanova, M.I. (ed.), Finansy i statistika, M., 536 p.
Butko, A.D. (2005), Teorija ekonomichnogo analizu, KNTEU, K., 411 р.
Vol's'ka, V.V. (2012), Upravlinnja potencialom pidpryjemstva, Polissja, Zhytomyr, 171 р.
Golovko, T.V. (2008), Strategichnyj analiz: navch.-metod. Posibnyk, in Kuzhel'nogo, M.V. (ed.), KNEU, K., 198 р.
Gordijenko, L.P. (2011), Strategichnyj analiz, Alerta, K., 520 р.
Grabova, N.N. (1977), Analiz hozjajstvennoj dejatel'nosti rajonnogo ob#edinenija «Sel'hoztehnika», Statistika, M., 168 p.
Dovgan', L.Je.(2009), Strategichne upravlinnja, Centr uchbovoi' literatury, K., 440 р.
Kovalev, V. (1999), Vvedenie v finansovyj menedzhment, Finansy i statistika, M., 768 р.
Kohanovskij, V.P. (1999), Filosofija i metodologija nauki, uchebnik, Feniks, Rostov-na-Donu, 576 p.
Kuljeshova, N.V. (2011), «Analiz suchasnyh metodiv ta modelej formuvannja marketyngovoi' strategii' turystychnyh pidpryjemstv», Efektyvna ekonomika: elektronne vydannja, No. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?operation=1&iid=508
Lazaryshyna, I.D. (2005), Ekonomichnyj analiz v Ukrai'ni: istorija, metodologija, praktyka, monografija, NUVGP, Rivne, 369 р.
Chumachenka, M.G. (ed.) (1972), Metod ta tehnichni pryjomy ekonomichnogo analizu, KING, K., 194 р., р. 32.
Olijnyk, O.V. (2008), Rozvytok ekonomichnogo analizu v umovah instytucijnyh zmin, ZhDTU, Zhytomyr, 653 р.
Pecherycja, Ju. (2007), «Strategichnyj analiz jak instrument obgruntuvannja strategichnyh rishen'», Nauk. pr. nac. un-tu harch. tehn., No. 23, рр. 56–59.
Plaskova, N.S. Teoryja y praktyka strategycheskogo эkonomycheskogo analyza rezul'tatyvnosty byznesa, monografyja, MAKS-PRE, M.
Redchenko, K.I. (2003), Strategichnyj analiz u biznesi, «Novyj svit-2000», L'viv, 272 р.
Savickaja, G.V. (1998), Analiz hozjajstvennoj dejatel'nosti predprijatija, IP «Jekoperspektiva», Mn., 498 р.
Shershn'ova, Z.Je. (2004), Strategichne upravlinnja, 2nd, pererob. i dop., KNEU, K., 699 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Наталія Георгіївна Виговська, Ірина Василівна Саух
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.