Особливості формування облікової політики кейтерингової компанії
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2018-1(39)-9-12Ключові слова:
кейтеринг, ресторанний бізнес, облік, організація, облікова політика, калькулюванняАнотація
Ресторанний бізнес в Україні розвивається достатньо динамічно. Сьогодні послуги виїзного обслуговування вже стали невід’ємною частиною організації будь-якого ділового процесу. Недостатній рівень теоретичних та практичних напрацювань вітчизняних вчених у питаннях кейтерингу актуалізують дослідження організації їх облікового процесу. Розглянуто одну із новітніх для українського ресторанного ринку послуг – кейтеринг. Визначено, що кейтеринг є сервісною діяльністю сфери ресторанного бізнесу, метою якого є задоволення суспільних та індивідуальних потреб населення. При цьому основною особливістю кейтерингу є обслуговування за межами приміщень закладів ресторанного господарства, у місцях, обраних замовниками кейтерингових послуг. Виділено два напрямки кейтерингу: корпоративне обслуговування та індивідуальне обслуговування, що впливають на організацію облікових процесів. Викладено авторську позицію щодо виокремлення окремих положень облікової політики кейтерингової компанії, в якій необхідно передбачити специфіку обліку товарних запасів і тари, їх переоцінки, товарних втрат, знижок та програм лояльності, ціноутворення, склад прямих та непрямих витрат, особливості їх розподілу, методи обліку витрат та калькулювання, тощо.Посилання
Arhipov, V.V. (2007), Organizacija restorannogo gospodarstva, Centr navchal'noi' literatury «Inkos», K., 280 p.
Ivashyna, L.L. (2017), «Perspektyvy ta problemy kejteryngu v Ukrai'ni, Global'ni ta nacional'ni problemy ekonomiky», Mykolai'vs'kyj nacional'nyj universytet imeni V.O. Suhomlyns'kogo, Mykolai'v, Iss. 7, pp. 314–317, available at: http://global-national.in.ua/archive/17-2017/67.pdf
Nesterenko, O.O. and Korobkina, I.S. (2014), «Klasyfikacija kejteryngovyh poslug dlja organizacii' i'h obliku», Biznes Inform, No. 4, pp. 251–256.
Nor-Arevyan, G.G. (2006), «Printsipy formirovaniya uchetnogo protsessa», Sovremennye naukoemkie tekhnologii, No. 1, pp. 43–45.
P’jatnyc'koi', N.O. (ed.) (2011), Organizacija obslugovuvannja u zakladah restorannogo gospodarstva, 2nd pererob. i dop., Centr navchal'noi' literatury, K., 584 p.
Ratova, Z.T. and Popeljar, A.V. «Organizacija kejteryngu v Ukrai'ni v umovah ekonomichnoi' kryzy», available at: http://intkonf.org/ratova-zt-popelyar-avorganizatsiya-keyteringu-v-ukrayini-v-umovah-ekonomichnoyi-krizi
Tikhomirova, E. «Keitering: dokumental'noe oformlenie, bukhuchet i nalogi», available at: https://ilex.by/kejteringdokumentalnoe-oformlenie-buhuchet-nalogi/
Chumak, O.V. and Andrjushhenko, I.S. (2016), Upravlinnja vytratamy v informacijno-analitychnij systemi pidpryjemstv restorannogo gospodarstva, monografija, Vydavec' Ivanchenko I.S., Harkiv, 268 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ірина Миколаївна Вигівська, Вікторія Костянтинівна Макарович, Евеліна Олександрівна Сіра
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.