Особливості формування облікової політики кейтерингової компанії

Автор(и)

  • Ірина Миколаївна Вигівська Житомирський державний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-4974-5834
  • Вікторія Костянтинівна Макарович ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна
  • Евеліна Олександрівна Сіра ДВНЗ «Ужгородський національний університет», Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2018-1(39)-9-12

Ключові слова:

кейтеринг, ресторанний бізнес, облік, організація, облікова політика, калькулювання

Анотація

Ресторанний бізнес в Україні розвивається достатньо динамічно. Сьогодні послуги виїзного обслуговування вже стали невід’ємною частиною організації будь-якого ділового процесу. Недостатній рівень теоретичних та практичних напрацювань вітчизняних вчених у питаннях кейтерингу актуалізують дослідження організації їх облікового процесу. Розглянуто одну із новітніх для українського ресторанного ринку послуг – кейтеринг. Визначено, що кейтеринг  є сервісною діяльністю сфери ресторанного бізнесу, метою якого є задоволення суспільних та індивідуальних потреб населення. При цьому основною особливістю кейтерингу є обслуговування за межами приміщень закладів ресторанного господарства, у місцях, обраних замовниками кейтерингових послуг. Виділено два напрямки кейтерингу: корпоративне обслуговування та індивідуальне обслуговування, що впливають на організацію облікових процесів. Викладено авторську позицію щодо виокремлення окремих положень облікової політики кейтерингової компанії, в якій необхідно передбачити специфіку обліку товарних запасів і тари, їх переоцінки, товарних втрат, знижок та програм лояльності, ціноутворення, склад прямих та непрямих витрат, особливості їх розподілу, методи обліку витрат та калькулювання, тощо.

Біографії авторів

Ірина Миколаївна Вигівська, Житомирський державний технологічний університет

I.M. Vygivska

Вікторія Костянтинівна Макарович, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

V.K. Makarovych

Евеліна Олександрівна Сіра, ДВНЗ «Ужгородський національний університет»

E.A. Sira

Посилання

Arhipov, V.V. (2007), Organizacija restorannogo gospodarstva, Centr navchal'noi' literatury «Inkos», K., 280 p.

Ivashyna, L.L. (2017), «Perspektyvy ta problemy kejteryngu v Ukrai'ni, Global'ni ta nacional'ni problemy ekonomiky», Mykolai'vs'kyj nacional'nyj universytet imeni V.O. Suhomlyns'kogo, Mykolai'v, Iss. 7, pp. 314–317, available at: http://global-national.in.ua/archive/17-2017/67.pdf

Nesterenko, O.O. and Korobkina, I.S. (2014), «Klasyfikacija kejteryngovyh poslug dlja organizacii' i'h obliku», Biznes Inform, No. 4, pp. 251–256.

Nor-Arevyan, G.G. (2006), «Printsipy formirovaniya uchetnogo protsessa», Sovremennye naukoemkie tekhnologii, No. 1, pp. 43–45.

P’jatnyc'koi', N.O. (ed.) (2011), Organizacija obslugovuvannja u zakladah restorannogo gospodarstva, 2nd pererob. i dop., Centr navchal'noi' literatury, K., 584 p.

Ratova, Z.T. and Popeljar, A.V. «Organizacija kejteryngu v Ukrai'ni v umovah ekonomichnoi' kryzy», available at: http://intkonf.org/ratova-zt-popelyar-avorganizatsiya-keyteringu-v-ukrayini-v-umovah-ekonomichnoyi-krizi

Tikhomirova, E. «Keitering: dokumental'noe oformlenie, bukhuchet i nalogi», available at: https://ilex.by/kejteringdokumentalnoe-oformlenie-buhuchet-nalogi/

Chumak, O.V. and Andrjushhenko, I.S. (2016), Upravlinnja vytratamy v informacijno-analitychnij systemi pidpryjemstv restorannogo gospodarstva, monografija, Vydavec' Ivanchenko I.S., Harkiv, 268 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-27

Як цитувати

Вигівська, І. М., Макарович, В. К., & Сіра, Е. О. (2018). Особливості формування облікової політики кейтерингової компанії. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (1(39), 9–12. https://doi.org/10.26642/pbo-2018-1(39)-9-12

Номер

Розділ

Статті