Цифровий маркетинг у туризмі: роль соціальних медіа та онлайн-платформ у формуванні туристичних потоків
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2025-2(61)-73-79Ключові слова:
туризм, цифровий маркетинг, дестинації, соціальні мережі, цифрові платформи, туристичні потоки, планування подорожейАнотація
Стаття присвячена дослідженню проблемних питань розвитку цифрового маркетингу в туризмі, зокрема в частині визначення ролі соціальних медіа та цифрових платформ у формуванні туристичних потоків. У статті проаналізовано вплив війни на світовий туристичний ландшафт, визначено показники «надмірного» туризму в деяких країнах Європи.
Виклик сучасної туристичної політики полягає у досягненні балансу між вигодами та сталим управлінням потоками. Авторами охарактеризовано вплив цифрових платформ на туристичні рішення та проаналізовано джерела інформації, якими користуються туристи при виборі подорожей.
За результатами дослідження зроблено висновок, що просування туристичних послуг із застосуванням цифрового маркетингу здійснюється за допомогою таких основних цифрових інструментів: соціальні мережі (SMM); блоги, інтернет-форуми; відеореклама; пошуковий маркетинг (SEM); пошукова оптимізація (SEO); цифровий контент маркетинг; e-mail маркетинг; пресрелізи в онлайн-медіа; push-повідомлення; мобільні додатки; краудсорсингові платформи та інше. Алгоритми штучного інтелекту застосовується для опрацювання значних масивів даних, що дає змогу формувати персоналізовані рекомендації для туристів. Використання таких алгоритмів дозволяє ідентифікувати індивідуальні переваги споживачів туристичних послуг та пропонувати оптимізовані маршрути, що підвищує якість та унікальність туристичного досвіду.
Встановлено, що соціальні мережі дозволяють створювати персоналізовані пропозиції, що підвищує задоволеність туристів і сприяє формуванню лояльності. У результаті цифровий маркетинг у соціальних медіа перетворюється на потужний інструмент стратегічного управління туристичними потоками.
Посилання
Kurudzhi, Yu., Kholodnyi, G. and Kholodna, Yu. (2023), «Using digital marketing for the development of the tourism sector in the face of modern challenges», Economy and Society, No. 48, doi: 10.32782/2524-0072/2023-48-8.
Stepanets, I., Hrynyuk, D. and Savytska, N. (2022), «Social networks as a tool for effective communication between stakeholders of the tourism industry during the crisis period», Economy and Society, No. 44, doi: 10.32782/2524-0072/2022-44-36.
Tyshchuk, I. and Ilyina, O. (2023), «Digital technologies in modern tourism business: features of development and prospects», Economic Forum, No. 13 (4), рр. 38–49, doi: 10.36910/6775-2308-8559-2023-4-5.
Awad, A. and Alharthi, B. (2025), «The role of digital marketing tools in promoting tourism: An applied study on online marketing strategies», Innovative Marketing, No. 21 (2), рр. 14–26, doi: 10.21511/im.21 (2).2025.02.
Dorta-Preen, J.M. and Santana-Talavera, A. (2025), «Shaping Places Together: The Role of Social Media Influencers in the Digital Co-Creation of Destination Image», Urban Science, No. 9 (7), doi: 10.3390/urbansci9070262.
Flint, N. (2025), «The use of social networks by tourism enterprises at the present stage», Scientific notes of the Volodymyr Hnatyuk Ternopil National Pedagogical University. Series. Geography, No. 56 (1), рр. 143–150, doi: 10.25128/2519-4577.24.1.17.
Kolomytseva, O.V., Vasylchenko, L.S. and Pepchuk, S.M. (2025), «Peculiarities of using marketing tools in the tourism sector», Current problems of economy, No. 4 (286), doi: 10.32752/1993-6788-2025-1-286-6-13.
«Positive and negative effects of Social Media on the Tourism industry», [Online], available at: https://mize.tech/blog/positive-and-negative-effects-of-social-media-on-the-tourism-industry/?utm_source=chatgpt.co
Influencer Marketing Benchmark Report (2025), [Online], available at: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report
«The Geopolitical Reshaping of Global Tourism: A News Analysis», [Online], available at: https://live.worldtourismforum.net/news/the-geopolitical-reshaping-of-global-tourism-a-news-analysis
«Surging travel in Europe spikes concerns over tourism’s drawbacks», [Online], available at: https://apnews.com/article/europe-mass-tourism-france-spain-italy-overtourism-fc99da0aa610dca84b8a2753645a0d6a
«Social media 2024: ranking of the most popular platforms in Ukraine and the world, statistics and trends», [Online], available at: https://marketer.ua/ua/social-media-rating-of-the-most-popular-platforms-in-ukraine-and-the-world/
«Survey on Travel in Ukraine During the War», [Online], available at: https://drive.google.com/file/d/1u9ZCCt6hM3VQA4raspuJJNXj7B_aRfm4/view
«How Technology is Changing Travel and Tourism Industry», [Online], available at: https://www.software.travel/blog/tips/how-technology-changing-travel-industry/
Babko, N.M., «Modern Trends in the Application of Digital Marketing in the Tourism Sector», [Online], available at: https://tourlib.net/statti_ukr/babko.htm
«Digitization of Tourist Attractions in Ukraine», [Online], available at: https://www.tourism.gov.ua/blog/ocifruvannya-turistichnih-obiektiv
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Г. Тарасюк, К. Дарвіду, А. Климчук, Е. Сіскос

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.
