Управління якістю послуг закладів готельно-ресторанного бізнесу та особливості їх функціонування у воєнний час

Автор(и)

  • Галина Миколаївна Тарасюк Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-5112-102X

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2024-3(59)-37-43

Ключові слова:

управління, управління якістю, готельний бізнес, ресторанний бізнес, стандарти якості, споживач, підприємство, розвиток, технології, інновації, автоматизація бізнес-процесів, безпека, сталий розвиток

Анотація

У готельній індустрії управління якістю має вирішальне значення для забезпечення високого рівня обслуговування та максимального задоволення гостей. Якість обслуговування є вирішальним фактором успіху готелю. За результатами дослідження встановлено, що дотримання готельних стандартів забезпечує численні переваги, які значно підвищують ефективність роботи готелю, репутацію та задоволеність гостей. Разом з тим сприяння створенню готельної культури якості, в якій кожен працівник розуміє та відчуває свою відповідальність за якість обслуговування та дотримання вимог системи управління якості, дозволить оптимізувати і покращити умови надання послуг. У статті проаналізовано існуючі стандарти якості, що застосовуються в готельно-ресторанному бізнесі. Доведено, що для того, щоб перевести компанію в процес адаптації та постійного вдосконалення, необхідно враховувати такі принципи: клієнтоорієнтованість; лідерство; залучення персоналу; процесний підхід; покращення; об’єктивне прийняття рішень; управління відносинами із зацікавленими сторонами тощо. Проаналізовано сучасний стан розвитку готельного бізнесу, аналіз викликів та ризиків, особливостей управління якістю послуг та харчування в умовах війни. Розроблено рекомендації щодо адаптивного управління та важливості дотримання таких основних правил та підходів у готельному бізнесі: гнучкість та адаптація, готовність впроваджувати зміни і вчитися ухвалювати рішення «сьогодні на сьогодні»; важливість навчання персоналу та підвищення кваліфікації, бо якість послуг має залишатися пріоритетом № 1; заробітна плата співробітників має бути конкурентною, а робота – містити соціальний пакет; автоматизація бізнес-процесів; запровадження професійного програмного забезпечення, системи контролю доступу, вендингових апаратів, автоматизованих точок продажу; підтримка цільової аудиторії; експерименти з послугами; розвиток колаборацій, взаємодія з партнерами. Доведено, що надважливими в сучасних умовах є заходи безпеки, екологічна стійкість та впровадження політики сталого розвитку.

Посилання

«Hotel Service Quality: Strategies to Elevate Your Standards», [Online], available at: https://goaudits.com/blog/hotel-service-quality-standards/

Oliinyk, V., Dyshkantiuk, Yu. and Vlasiuk, K. (2024), «Optymizatsiia yakosti hotelnykh posluh na prykladi hoteliu “bossfor”», Ekonomika ta suspilstvo, Odesa, No. 60, doi: 10.32782/2524-0072/2024-60-112.

Korobeinykova, Ya., Kotenko, R. and Shchuka, H. (2024), «Adaptatsiia hotelnoho biznesu v period viiny v konteksti suchasnykh trendiv (keisy Ivano-Frankivskoi oblasti)», Ekonomika ta suspilstvo, No. 65, doi: 10.32782/2524-0072/2024-65-90.

Rumiantseva, I. and Mendela, I. (2024), «Hotelna industriia Ukrainy v umovakh voiennoho chasu», Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia. Ekonomika ta upravlinnia, No. 11, doi: 10.54929/2786-5738-2024-11-12-02.

Chepurda, L., Osypenkova, I., Sukhenko, V. and Sukhenko, Ie. (2024), «Kliuchovi aspekty vprovadzhennia systemy upravlinnia yakistiu ISO 9001:2015 u hotelno-restorannii industrii», Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia, No. 1 (11), рр. 26–31, doi: 10.32782/2708-4949.1(11).2024.5.

Yazina, V., Kucher, M. and Fedorova, A. (2023), «Upravlinnia yakistiu hotelnoho produktu ta osoblyvosti yoho formuvannia», Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia, No. 1 (81), doi: 10.32782/2521-666X/2023-81-16.

DSTU ISO 22483:2022 Turyzm ta poviazani z nym posluhy. Hoteli. Vymohy do posluhy. Metodychni rekomendatsii MR NTO 03.07:2021 (ISO 22483:2020, IDT) (2022), 56 р.

DSTU ISO/PAS 5643:2022 Turyzm ta poviazani z nym posluhy. Vymohy ta rekomendatsii shchodo zapobihannia poshyrenniu COVID-19 u sferi turyzmu (ISO/PAS 5643:2021, IDT) (2022), 45 р.

DSTU ISO 21401:2020 Turyzm ta suputni posluhy. Systema upravlinnia stalym rozvytkom zakladiv rozmishchennia. Vymohy (ISO 21401:2018, IDT) (2020), [Online], available at: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=91619/

Mokryi, A. and Chepurda, L. (2024), «Analiz stanu ta suchasnykh tendentsii rozvytku vitchyznianykh pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva», Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia, No. 3 (13), рр. 57–61, doi: 10.32782/2708-4949.3(13).2024.9.

«Yak hotelnyi biznes pid chas viiny pidtrymuie popyt na svoi posluhy – 6 lohichnykh prychyn», [Online], available at: https://apgrade.com.ua/hotel-business-during-the-war-6-challenges/

«Rynok hoteliv v Ukraini: vyruchka operatoriv zbilshylas na 26 % pislia obvalu 2022 roku», [Online], available at: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-gostinic-v-ukraine-vyruchka-operatorov-uvelichilas-na-26-posle-obvala-2022-goda

«Mobilizovana hostynnist: yak vyzhyty ukrainskym hoteliam pid chas viiny», [Online], available at: https://delo.ua/business/mobilizovana-gostinnist-yak-viziti-ukrayinskim-gotelyam-pid-cas-viini-433030/

Chornyi, O., «Yak zminiuvavsia rynok hostynnosti ta do choho tse pryzvelo», [Online], available at: https://mind.ua/openmind/20276280-laskavo-prosimo-chomu-goteleri-polyubili-domashnih-ulyublenciv

Список використаної літератури:

Hotel Service Quality: Strategies to Elevate Your Standards [Electronic resource]. – Access mode : https://goaudits.com/blog/hotel-service-quality-standards/.

Олійник В. Оптимізація якості готельних послуг на прикладі готелю «bossfor» / В.Олійник, Ю.Дишкантюк, К.Власюк // Економіка та суспільство. – Одеса, 2024. – № 60. DOI: 10.32782/2524-0072/2024-60-112.

Коробейникова Я. Адаптація готельного бізнесу в період війни в контексті сучасних трендів (кейси Івано-Франківської області) / Я.Коробейникова, Р.Котенко, Г.Щука // Економіка та суспільство. – 2024. – № 65. DOI: 10.32782/2524-0072/2024-65-90.

Румянцева І. Готельна індустрія України в умовах воєнного часу / І.Румянцева, І.Мендела // Проблеми сучасних трансформацій. Серія : Економіка та управління. – 2024. – № 11. DOI: 10.54929/2786-5738-2024-11-12-02.

Ключові аспекти впровадження системи управління якістю ISO 9001:2015 у готельно-ресторанній індустрії / Л.Чепурда, І.Осипенкова, В.Сухенко, Є.Сухенко // Інновації та технології в сфері послуг і харчування. – 2024. – № 1 (11). – С. 26–31. DOI: 10.32782/2708-4949.1(11).2024.5.

Язіна В. Управління якістю готельного продукту та особливості його формування / В.Язіна, М.Кучер, А.Федорова // Науковий погляд: економіка та управління. – 2023. – № 1 (81). DOI: 10.32782/2521-666X/2023-81-16.

Туризм та пов’язані з ним послуги. Готелі. Вимоги до послуги. Методичні рекомендації МР НТО 03.07:2021 (ISO 22483:2020, IDT) : ДСТУ ISO 22483:2022. – 56 с.

Туризм та пов’язані з ним послуги. Вимоги та рекомендації щодо запобігання поширенню COVID-19 у сфері туризму (ISO/PAS 5643:2021, IDT) : ДСТУ ISO/PAS 5643:2022. – 45 с.

Туризм та супутні послуги. Система управління сталим розвитком закладів розміщення. Вимоги (ISO 21401:2018, IDT) : ДСТУ ISO 21401:2020 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=91619/.

Мокрий А. Аналіз стану та сучасних тенденцій розвитку вітчизняних підприємств готельного господарства / А.Мокрий, Л.Чепурда // Інновації та технології в сфері послуг і харчування. – 2024. – № 3 (13). – С. 57–61. DOI: 10.32782/2708-4949.3(13).2024.9.

Як готельний бізнес під час війни підтримує попит на свої послуги – 6 логічних причин [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://apgrade.com.ua/hotel-business-during-the-war-6-challenges/.

Ринок готелів в Україні: виручка операторів збільшилась на 26 % після обвалу 2022 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-gostinic-v-ukraine-vyruchka-operatorov-uvelichilas-na-26-posle-obvala-2022-goda.

Мобілізована гостинність: як вижити українським готелям під час війни [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://delo.ua/business/mobilizovana-gostinnist-yak-viziti-ukrayinskim-gotelyam-pid-cas-viini-433030/.

Чорний О. Як змінювався ринок гостинності та до чого це призвело / О.Чорний [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mind.ua/openmind/20276280-laskavo-prosimo-chomu-goteleri-polyubili-domashnih-ulyublenciv.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Як цитувати

Тарасюк, Г. М. (2024). Управління якістю послуг закладів готельно-ресторанного бізнесу та особливості їх функціонування у воєнний час. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (3(59), 37–43. https://doi.org/10.26642/pbo-2024-3(59)-37-43

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ