Управління якістю послуг закладів готельно-ресторанного бізнесу та особливості їх функціонування у воєнний час
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2024-3(59)-37-43Ключові слова:
управління, управління якістю, готельний бізнес, ресторанний бізнес, стандарти якості, споживач, підприємство, розвиток, технології, інновації, автоматизація бізнес-процесів, безпека, сталий розвитокАнотація
У готельній індустрії управління якістю має вирішальне значення для забезпечення високого рівня обслуговування та максимального задоволення гостей. Якість обслуговування є вирішальним фактором успіху готелю. За результатами дослідження встановлено, що дотримання готельних стандартів забезпечує численні переваги, які значно підвищують ефективність роботи готелю, репутацію та задоволеність гостей. Разом з тим сприяння створенню готельної культури якості, в якій кожен працівник розуміє та відчуває свою відповідальність за якість обслуговування та дотримання вимог системи управління якості, дозволить оптимізувати і покращити умови надання послуг. У статті проаналізовано існуючі стандарти якості, що застосовуються в готельно-ресторанному бізнесі. Доведено, що для того, щоб перевести компанію в процес адаптації та постійного вдосконалення, необхідно враховувати такі принципи: клієнтоорієнтованість; лідерство; залучення персоналу; процесний підхід; покращення; об’єктивне прийняття рішень; управління відносинами із зацікавленими сторонами тощо. Проаналізовано сучасний стан розвитку готельного бізнесу, аналіз викликів та ризиків, особливостей управління якістю послуг та харчування в умовах війни. Розроблено рекомендації щодо адаптивного управління та важливості дотримання таких основних правил та підходів у готельному бізнесі: гнучкість та адаптація, готовність впроваджувати зміни і вчитися ухвалювати рішення «сьогодні на сьогодні»; важливість навчання персоналу та підвищення кваліфікації, бо якість послуг має залишатися пріоритетом № 1; заробітна плата співробітників має бути конкурентною, а робота – містити соціальний пакет; автоматизація бізнес-процесів; запровадження професійного програмного забезпечення, системи контролю доступу, вендингових апаратів, автоматизованих точок продажу; підтримка цільової аудиторії; експерименти з послугами; розвиток колаборацій, взаємодія з партнерами. Доведено, що надважливими в сучасних умовах є заходи безпеки, екологічна стійкість та впровадження політики сталого розвитку.
Посилання
«Hotel Service Quality: Strategies to Elevate Your Standards», [Online], available at: https://goaudits.com/blog/hotel-service-quality-standards/
Oliinyk, V., Dyshkantiuk, Yu. and Vlasiuk, K. (2024), «Optymizatsiia yakosti hotelnykh posluh na prykladi hoteliu “bossfor”», Ekonomika ta suspilstvo, Odesa, No. 60, doi: 10.32782/2524-0072/2024-60-112.
Korobeinykova, Ya., Kotenko, R. and Shchuka, H. (2024), «Adaptatsiia hotelnoho biznesu v period viiny v konteksti suchasnykh trendiv (keisy Ivano-Frankivskoi oblasti)», Ekonomika ta suspilstvo, No. 65, doi: 10.32782/2524-0072/2024-65-90.
Rumiantseva, I. and Mendela, I. (2024), «Hotelna industriia Ukrainy v umovakh voiennoho chasu», Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia. Ekonomika ta upravlinnia, No. 11, doi: 10.54929/2786-5738-2024-11-12-02.
Chepurda, L., Osypenkova, I., Sukhenko, V. and Sukhenko, Ie. (2024), «Kliuchovi aspekty vprovadzhennia systemy upravlinnia yakistiu ISO 9001:2015 u hotelno-restorannii industrii», Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia, No. 1 (11), рр. 26–31, doi: 10.32782/2708-4949.1(11).2024.5.
Yazina, V., Kucher, M. and Fedorova, A. (2023), «Upravlinnia yakistiu hotelnoho produktu ta osoblyvosti yoho formuvannia», Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia, No. 1 (81), doi: 10.32782/2521-666X/2023-81-16.
DSTU ISO 22483:2022 Turyzm ta poviazani z nym posluhy. Hoteli. Vymohy do posluhy. Metodychni rekomendatsii MR NTO 03.07:2021 (ISO 22483:2020, IDT) (2022), 56 р.
DSTU ISO/PAS 5643:2022 Turyzm ta poviazani z nym posluhy. Vymohy ta rekomendatsii shchodo zapobihannia poshyrenniu COVID-19 u sferi turyzmu (ISO/PAS 5643:2021, IDT) (2022), 45 р.
DSTU ISO 21401:2020 Turyzm ta suputni posluhy. Systema upravlinnia stalym rozvytkom zakladiv rozmishchennia. Vymohy (ISO 21401:2018, IDT) (2020), [Online], available at: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=91619/
Mokryi, A. and Chepurda, L. (2024), «Analiz stanu ta suchasnykh tendentsii rozvytku vitchyznianykh pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva», Innovatsii ta tekhnolohii v sferi posluh i kharchuvannia, No. 3 (13), рр. 57–61, doi: 10.32782/2708-4949.3(13).2024.9.
«Yak hotelnyi biznes pid chas viiny pidtrymuie popyt na svoi posluhy – 6 lohichnykh prychyn», [Online], available at: https://apgrade.com.ua/hotel-business-during-the-war-6-challenges/
«Rynok hoteliv v Ukraini: vyruchka operatoriv zbilshylas na 26 % pislia obvalu 2022 roku», [Online], available at: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-gostinic-v-ukraine-vyruchka-operatorov-uvelichilas-na-26-posle-obvala-2022-goda
«Mobilizovana hostynnist: yak vyzhyty ukrainskym hoteliam pid chas viiny», [Online], available at: https://delo.ua/business/mobilizovana-gostinnist-yak-viziti-ukrayinskim-gotelyam-pid-cas-viini-433030/
Chornyi, O., «Yak zminiuvavsia rynok hostynnosti ta do choho tse pryzvelo», [Online], available at: https://mind.ua/openmind/20276280-laskavo-prosimo-chomu-goteleri-polyubili-domashnih-ulyublenciv
Список використаної літератури:
Hotel Service Quality: Strategies to Elevate Your Standards [Electronic resource]. – Access mode : https://goaudits.com/blog/hotel-service-quality-standards/.
Олійник В. Оптимізація якості готельних послуг на прикладі готелю «bossfor» / В.Олійник, Ю.Дишкантюк, К.Власюк // Економіка та суспільство. – Одеса, 2024. – № 60. DOI: 10.32782/2524-0072/2024-60-112.
Коробейникова Я. Адаптація готельного бізнесу в період війни в контексті сучасних трендів (кейси Івано-Франківської області) / Я.Коробейникова, Р.Котенко, Г.Щука // Економіка та суспільство. – 2024. – № 65. DOI: 10.32782/2524-0072/2024-65-90.
Румянцева І. Готельна індустрія України в умовах воєнного часу / І.Румянцева, І.Мендела // Проблеми сучасних трансформацій. Серія : Економіка та управління. – 2024. – № 11. DOI: 10.54929/2786-5738-2024-11-12-02.
Ключові аспекти впровадження системи управління якістю ISO 9001:2015 у готельно-ресторанній індустрії / Л.Чепурда, І.Осипенкова, В.Сухенко, Є.Сухенко // Інновації та технології в сфері послуг і харчування. – 2024. – № 1 (11). – С. 26–31. DOI: 10.32782/2708-4949.1(11).2024.5.
Язіна В. Управління якістю готельного продукту та особливості його формування / В.Язіна, М.Кучер, А.Федорова // Науковий погляд: економіка та управління. – 2023. – № 1 (81). DOI: 10.32782/2521-666X/2023-81-16.
Туризм та пов’язані з ним послуги. Готелі. Вимоги до послуги. Методичні рекомендації МР НТО 03.07:2021 (ISO 22483:2020, IDT) : ДСТУ ISO 22483:2022. – 56 с.
Туризм та пов’язані з ним послуги. Вимоги та рекомендації щодо запобігання поширенню COVID-19 у сфері туризму (ISO/PAS 5643:2021, IDT) : ДСТУ ISO/PAS 5643:2022. – 45 с.
Туризм та супутні послуги. Система управління сталим розвитком закладів розміщення. Вимоги (ISO 21401:2018, IDT) : ДСТУ ISO 21401:2020 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=91619/.
Мокрий А. Аналіз стану та сучасних тенденцій розвитку вітчизняних підприємств готельного господарства / А.Мокрий, Л.Чепурда // Інновації та технології в сфері послуг і харчування. – 2024. – № 3 (13). – С. 57–61. DOI: 10.32782/2708-4949.3(13).2024.9.
Як готельний бізнес під час війни підтримує попит на свої послуги – 6 логічних причин [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://apgrade.com.ua/hotel-business-during-the-war-6-challenges/.
Ринок готелів в Україні: виручка операторів збільшилась на 26 % після обвалу 2022 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/rynok-gostinic-v-ukraine-vyruchka-operatorov-uvelichilas-na-26-posle-obvala-2022-goda.
Мобілізована гостинність: як вижити українським готелям під час війни [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://delo.ua/business/mobilizovana-gostinnist-yak-viziti-ukrayinskim-gotelyam-pid-cas-viini-433030/.
Чорний О. Як змінювався ринок гостинності та до чого це призвело / О.Чорний [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://mind.ua/openmind/20276280-laskavo-prosimo-chomu-goteleri-polyubili-domashnih-ulyublenciv.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Галина Миколаївна Тарасюк

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.