Big Data в маркетинговій аналітиці: можливості та проблеми використання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2023-1(54)-52-58

Ключові слова:

диджиталізація діяльності підприємства; Big Data; цифровий маркетинг; маркетингова аналітика

Анотація

Обґрунтовано актуальність проведення дослідження в напрямі використання Big Data для удосконалення маркетингової діяльності. Проведено бібліометричний аналіз публікацій за тематикою «Big Data and marketing» у наукометричній базі даних Scopus. Обґрунтовано основні аспекти використання Big Data в маркетинговій аналітиці та проаналізовано основні переваги використання. Виявлено та охарактеризовано перспективи й можливості розвитку маркетингової аналітики на основі використання Big Data (удосконалення управління клієнтським досвідом; покращене позиціювання брендів; оптимізація маркетингового бюджету; підвищення ефективності прогнозної аналітики). Описано основні проблеми застосування Big Data для розвитку маркетингової аналітики (предметне обмеження використання Big Data; часовий розрив між виникненням та надходженням оброблених даних для прийняття рішень; збереження та обробка потокових даних; необхідність набуття нових компетентностей працівниками маркетингового підрозділу; необхідність удосконалення структури маркетингового підрозділу).

Посилання

Legenchuk, S.F. and Denysjuk, O.M. (2023), «Perspektyvy ta problemy rozvytku obliku v umovah vykorystannja Big Data», Problemy teorii' ta metodologii' buhgalters'kogo obliku, kontrolju i analizu, Issue 3 (53), pp. 14–20.

Aljumah, A., Nuseir, M. and Alam, M.M. (2021), «Traditional Marketing Analytics, Big Data Analytics and Big Data System Quality and the Success of New Product Development», Business Process Management Journal, Vol. 27 (4), рр. 1108–1125.

Amado, A., Cortez, P., Rita, P. and Moro, S. (2018), «Research trends on Big Data in Marketing: A text mining and topic modeling based literature analysis», European Research on Management and Business Economics, Vol. 24, No. 1, pp. 1–7.

Barutçu, M.T. (2017), «Big Data analytics for marketing revolution», Journal of Media Critiques, Vol. 3, No. 11, pp. 163–171.

Bendle, N.T. and Wang, X.S. (2016), «Uncovering the message from the mess of Big Data», Business Horizons, Vol. 59, Issue 1, рр. 115–124.

McKinsey&Company (2015), Big Data, Analytics, and the Future of Marketing & Sales, 117 p. [Online], available at: http://surl.li/gbqia

Buhalis, D. and Volchek, K. (2021), «Bridging marketing theory and big data analytics: the taxonomy of marketing attribution», International Journal of Information Management, Vol. 56, рр. 102253.

Chintagunta, P., Hanssens, D.M. and Hauser, J.R. (2016), «Editorial Marketing Science and Big Data», Marketing Science, Vol. 35, No. 3, рр. 341–342.

Moşescu, I.A., Chivu, R.-G., Popa, I.C. and Botezatu, F. (2022), «Creating Value with Big Data in Marketing», ICBE 2021: Digital Economy and New Value Creation, Springer Proceedings in Business and Economics book series (SPBE), рр. 129–140.

Zheng, Sh., Jin, X. and Zheng, W. (2022), «Big Data Usage in Marketing Research», Frontiers in Business, Economics and Management, Vol. 5, No. 3, pp. 242–248.

Список використаної літератури:

Легенчук С.Ф. Перспективи та проблеми розвитку обліку в умовах використання Big Data / С.Ф. Легенчук, О.М. Денисюк // Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу. – 2023. – Вип. 3 (53). – С. 14–20.

Aljumah A. Traditional Marketing Analytics, Big Data Analytics and Big Data System Quality and the Success of New Product Development / A.Aljumah, M.Nuseir, M.M. Alam // Business Process Management Journal. – 2021. – Vol. 27 (4). – P. 1108–1125.

Research trends on Big Data in Marketing: A text mining and topic modeling based literature analysis / A.Amado, P.Cortez, P.Rita, S.Moro // European Research on Management and Business Economics. – 2018. – Vol. 24, № 1. – P. 1–7.

Barutçu M.T. Big Data analytics for marketing revolution / M.T. Barutçu // Journal of Media Critiques. – 2017. – Vol. 3, № 11. – P. 163–171.

Bendle N.T. Uncovering the message from the mess of Big Data / N.T. Bendle, X.S. Wang // Business Horizons. – 2016. – Vol. 59, Issue 1. – P. 115–124.

Big Data, Analytics, and the Future of Marketing & Sales / McKinsey&Company. – 2015. – 117 p. [Electronic resource]. – Access mode : http://surl.li/gbqia.

Buhalis D. Bridging marketing theory and big data analytics: the taxonomy of marketing attribution / D.Buhalis, K.Volchek // International Journal of Information Management. – 2021. – Vol. 56, Р. 102253.

Chintagunta P. Editorial Marketing Science and Big Data / P.Chintagunta, D.M. Hanssens, J.R. Hauser // Marketing Science. – 2016. – Vol. 35, No. 3. – P. 341–342.

Creating Value with Big Data in Marketing / I.A. Moşescu, R.-G. Chivu, I.C. Popa, F.Botezatu // ICBE 2021: Digital Economy and New Value Creation. – Springer Proceedings in Business and Economics book series (SPBE). – 2022. – P. 129–140.

Zheng Sh. Big Data Usage in Marketing Research / Sh.Zheng, X.Jin, W.Zheng // Frontiers in Business, Economics and Management. – 2022. – Vol. 5, № 3. – P. 242–248.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-01

Як цитувати

Легенчук, С. Ф., & Завалій, Т. О. (2023). Big Data в маркетинговій аналітиці: можливості та проблеми використання. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (1(54), 52–58. https://doi.org/10.26642/pbo-2023-1(54)-52-58

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ