Сутність і поняття парадоксів облікової інформації та оцінка їх впливу на управлінські рішення
DOI:
https://doi.org/10.26642/pbo-2021-3(50)-36-41Ключові слова:
парадокси облікової інформації, управлінський облік, користувачі бухгалтерської інформації, якість бухгалтерської інформаціїАнотація
Облікова інформація є першоджерелом для формування даних фінансового та управлінського обліку, на основі яких ухвалюються подальші рішення. Втім, існуючі форми фінансової звітності не можуть задовільнити у повному обсязі інформаційні потреби користувачів. Однією з причин є парадоксальність облікової інформації. Облікові парадокси є малодослідженим питанням, яке вимагає належного висвітлення, насамперед генерування теоретико-методологічної бази, з метою кращого розуміння та оптимізації наявних протиріч та спірних питань. У статті висвітлено економічну сутність облікових парадоксів, їх значення у процесі прийняття дієвих управлінських рішень, визначено причини утворення, вплив та наслідки викривлення інформаційного масиву під час прийняття раціональних управлінських рішень. Увагу акцентовано на важливості урахування протиріч облікових процесів за умови прийняття оптимальних рішень керівництвом. На основі проведеного дослідження згенеровано авторську класифікацію бухгалтерських парадоксів за спільними ознаками. Аргументовано роль впливу парадоксів бухгалтерських даних на подальшу діяльність підприємства. Побудовано причинно-наслідковий зв’язок між можливостями спотворення бухгалтерської інформації на різних етапах її формування залежно від об’єкта обліку та її подальшої трансформації в управлінські дані. У результаті аналізу окресленої теми запропоновано низку рішень проблемних питань, а саме: оптимізацію бухгалтерської інформації, мінімізацію впливу парадоксів облікової інформації за умови врахування особливостей обліку, розширення теоретичної бази авторськими концептами.
Посилання
Bojarko, I. and Grycenko, L. (2020), «Empirychna ocinka korysnosti oblikovo-finansovoi' informacii' dlja strategichnogo menedzhemntu pidpryjemstv Ukrai'ny», Finansovo-kredytna dijal'nist': problemy teorii' i praktyky, pp. 109–115.
Gorbach, T.O. and Drozd, S.S. (2017), «Teoretychni osnovy doslidzhennja jakosti oblikovoi' informacii' v buhgalters'kij (finansovij zvitnosti)», Elektronne naukove fahove vydannja z ekonomichnyh nauk «Modern Economics», No. 6, [Online], available at: https://modecon.mnau.edu.ua/issue/6-2017/UKR/horbach.pdf
Jershova, N.Ju. (2014), «Jakist' oblikovoi' informacii': metodychnyj pidhid do ocinjuvannja», Buhgalters'kyj oblik, analiz ta audyt, [Online], available at: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/18651/1/2014_Yershova_Yakist_oblikovoi.pdf
Kovaliv, Ju.I. (2007), Literaturoznavcha encyklopedija, u 2 t. VC «Akademija», Kyi'v, Vol. 2, 181 p.
Litovchenko, B.V. and Koljada, S.P. (2015), «Profesionalizacija ryzyk-menedzhmentu – shljah vid kouchyngu do fasylitacii'», Visnyk AMSU, Ser. Ekonomika, No. 1 (53), [Online], available at: http://www.scientificview.umsf.in.ua/archive/2015/1_53_2015/11.pdf
Mazur, N.A. (2014), «Buhgalters'ki pidhody do pobudovy teorij: perevagy j suchasne traktuvannja», Naukovyj visnyk Hersons'kogo derzhavnogo universytetu, Ser. Ekonomichni nauky, Issue 7 (5), pp. 130–133, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2014_7%285%29__35
Podoljanchuk, O.A. (2018), «Oblikova informacija ta i'i' jakisni harakterystyky vidpovidno do oblikovyh standartiv», Buhgalters'kyj oblik, analiz ta audyt, [Online], available at: http://efm.vsau.org/storage/articles/February2020/ybOZQMlRWBAuPz2dwybX.pdf
Sokolov, Ya.V. (2000), «Osnovy teorii bukhgalterskogo ucheta», Finansy i statistika, M., pp. 66–77.
Shhyrs'ka, A.Ju. (2018), «Vymogy korystuvachiv do jakosti oblikovoi' informacii'», Ekonomika pidpryjemstva ta prostorovo-klasternyj biznes, No. 139, [Online], available at: http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/165693
Mügge, D. and Linsi, L. (2021), «The national accounting paradox: how statistical norms corrode international economic data», European journal of international relations, Vol. 27, No. 2, pp. 403–427.
Nixon, B. and Burns, J. (2012), «The paradox of strategic management accounting», Management Accounting Research, Vol. 23, No. 4, pp. 229–244.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Юлія Сергіївна Серпенінова , Ірина Миколаївна Бурденко , Дар’я Андріївна Новикова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського.