Інформаційне забезпечення вартісно орієнтованого управління брендами підприємств: стратегічні орієнтири

Автор(и)

  • Сергій Федорович Легенчук Державний університет "Житомирська політехніка" http://orcid.org/0000-0002-3975-1210
  • Тетяна Петрівна Остапчук Державний університет "Житомирська політехніка" http://orcid.org/0000-0001-9623-0481
  • Ігор Віталійович Орлов Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці II

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2020-3(47)-33-39

Ключові слова:

вартісно орієнтоване управління, стратегічне управління, бренд, торгова марка, нематеріальний актив

Анотація

Обґрунтовано необхідність вирішення проблеми інформаційного забезпечення вартісно орієнтованого управління брендами підприємства. Констатовано існування дисфункції бухгалтерського обліку як засобу інформаційного забезпечення вартісно орієнтованого управління брендами. Проаналізовано особливості нормативного регулювання обліку брендів та торговельних марок згідно з міжнародним та національним законодавством. Проаналізовано причини заборони капіталізації внутрішньо створених брендів в обліковому законодавстві. Визначено поняття «The moribund effect» в частині облікового відображення та оцінки внутрішньо створених брендів підприємства. Проведено аналіз критичних підходів вчених щодо визнання і бухгалтерського відображення внутрішньо створених та одержаних ззовні брендів підприємства. Виокремлено три парадокси облікового відображення брендів. Запропоновано два основних шляхи удосконалення чинної методології обліку брендів з метою подолання дисфункції облікової системи (внесення революційних змін в методологію обліку брендів; створення облікових інжинірингових надбудов).

Біографії авторів

Сергій Федорович Легенчук, Державний університет "Житомирська політехніка"

S.F. Lehenchuk

Тетяна Петрівна Остапчук, Державний університет "Житомирська політехніка"

T.P. Ostapchuk

Ігор Віталійович Орлов, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці II

І.V. Оrlov 

Посилання

Lev, B. (2003), Nematerial'nye aktivy. Upravlenie, izmerenie, otchetnost', Kvinto-Konsalting, M., 240 p.

Legenchuk, S.F. (2020), Istorychni aspekty rozvytku buhgalters'kogo obliku v Ukrai'ni ta sviti, monografija, GlobeEdit, Beau Bassin, 212 p.

Legenchuk, S.F. (2014), «Suchasni problemy ta naprjamy rozvytku oblikovoi' ocinky nematerial'nyh aktyviv», Problemy teorii' ta metodologii' buhgalters'kogo obliku, kontrolju i analizu, Issue 3 (30), pp. 224–235.

Mezhdunarodnyi standart <IO>, [Online], аvailable at: https://integratedreporting.org/wp-content/uploads/2015/03/13-12-08-THE-INTERNATIONAL-IR-FRAMEWORK.docx_en-US_ru-RU.pdf

Mizhnarodnyj standart buhgalters'kogo obliku 38 (MSBO 38) Nematerial'ni aktyvy, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_050#Text

Mizhnarodnyj standart finansovoi' zvitnosti 3 (MSFZ 3) Ob’jednannja biznesu, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_006#Text

Polozhennja (standart) buhgalters'kogo obliku 8 Nematerial'ni aktyvy, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99#Text

ISO 20671 Brand Evaluation, [Online], аvailable at: https://themasb.org/iso-20671-brand-evaluation/

ISO 20671:2019(en) Brand evaluation – Principles and fundamentals, [Online], available at: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:20671:ed-1:v1:en

Kapferer, J.-N. (2008), The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page Publishers, 560 p.

Penman, S.H. (2009), «Accounting for Intangible Assets: There is Also an Income Statement», ABACUS, Vol. 45, No. 3, pp. 358–371.

Penman, S.H. (2006), Financial Statement Analysis and Security Valuation, McGraw-Hill Companies, Incorporated, 776 p.

Power, M. (1992), «The politics of brand accounting in the United Kingdom», The European Accounting Review, Vol. 1, Issue 1, pp. 39–68.

Rappaport, A. (1999), Creating Shareholder Value: A Guide for Managers and Investor, The Free Press, New York, 224 p.

Roslender, R. and Wilson, R.M. (2013), The Marketing / Accounting Interface, Routledge, 222 p.

Sinclair, R. and Keller, K.L. (2017), «Brand value, accounting standards, and mergers and acquisitions: «The Moribund Effect», Journal of Brand Management, Vol. 24, pp. 178–192.

Skinner, D.J. (2008), «Accounting for intangibles – a critical review of policy recommendations», Accounting And Business Research, Vol. 38, pp. 191–204.

Stolowy, H., Haller, A. and Klockhaus, V. (2001), «Accounting for brands in France and Germany compared with IAS 38 (intangible assets)», The International Journal of Accounting, Vol. 36 (2), pp. 147–167.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-20