Формування інформаційного забезпечення управління стратегічною сегментацією бізнесу суб’єктів господарювання

Автор(и)

  • Маргарита Іванівна Скрипник Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0002-6205-0754
  • Олена Олександрівна Григоревська Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0001-8279-3523

DOI:

https://doi.org/10.26642/pbo-2019-3(44)-59-63

Ключові слова:

звітність, стратегічна звітність, звітність за сегментами, бізнес-одиниця, стратегічний облік

Анотація

Метою статті є розвиток теоретичних положень та розробка методичних рекомендацій з удосконалення підходів до формування інформаційного забезпечення для адаптування його інструментарію до потреб стратегічного управління сегментами бізнесу суб’єктів господарювання. У процесі дослідження використано методи спостереження, порівняння, аналізу, синтезу, узагальнення. В основу дослідження поставлено гіпотезу, що якісне інформаційне забезпечення, сформоване системами бухгалтерського обліку та економічного аналізу, сприятиме підвищенню обґрунтованості, оперативності та аналітичності інформації про результати діяльності сегментів бізнесу відповідно до сучасних вимог управління, підсиленню відповідальності виконавців, удосконаленню управлінського сегментного бухгалтерського обліку. У статті узагальнено підходи до визначення складу та змісту стратегічної звітності (звітність про вартість, звітність про ризики, звітність про бізнес-перспективи, звітність про фінансові результати), уточнено систему результативних аналітичних показників за функціональними сферами сегментів бізнесу. В цілому пропозиції спрямовані на вирішення проблеми ефективності функціонування вітчизняних підприємств, відповідають основним положенням Постанови КМУ «Про деякі питання визначення середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня на 2017–2021 роки», та мають за мету сприяння підвищенню рівня конкурентоспроможності регіонів, територіальній соціально-економічній інтеграції та просторовому розвитку. Отримані результати є підґрунтям для виведення системи інформаційного забезпечення на якісно новий рівень за рахунок впровадження стратегічної сегментної звітності, яка стане базою для розробки методики сегментного аналізу та основою для формування системи ключових контрольних показників, що характеризують бізнес-перспективи суб’єкта господарювання.

Біографії авторів

Маргарита Іванівна Скрипник, Київський національний університет технологій та дизайну

M.I. Skrypnyk

Олена Олександрівна Григоревська, Київський національний університет технологій та дизайну

O.O. Hryhorevska

Посилання

Appelbaum, D., Kogan, A., Vasarhelyi, M. and Yan, Z. (2017), «Impact of business analytics and enterprise systems on managerial accounting», International Journal of Accounting Information Systems, No. 25, pp. 29–44.

Bui, B. and De Villiers, C. (2017), «Business strategies and management accounting in response to climate change risk exposure and regulatory uncertainty», The British Accounting Review, No. 49 (1), pp. 4–24.

Nielsen, L.B., Mitchell, F. and Nørreklit, H. (2015), «Management accounting and decision making: Two case studies of outsourcing», In Accounting Forum, Taylor & Francis, for March, Vol. 39, No. 1, pp. 66–82.

Oboh, C.S. and Ajibolade, S.O. (2017), «Strategic management accounting and decision making: A survey of the Nigerian Banks», Future Business Journal, No. 3 (2), pp. 119–137.

Avramenko, T. (2018), «Strategicheskij uchjot i otchjotnost' kak perspektivnoe napravlenie razvitija sistemy upravlencheskogo uchjota», Izvestija, pp. 93–98.

Kasych, A.O. and Chernova, H.B. (2016), «Oblikovo-analitychne zabezpechennia stratehichnoho finansovoho menedzhmentu», Biznes-Inform, No. 9, pp. 206–211.

Riabenko, L.M. (2016), «Oblikovo-analitychnyi servis stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvom», Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu, Seriia Ekonomika, No. 21, Issue 3, pp. 202–206.

Smirnova, E.V. and Tsyiganova, I.Yu. (2015), «Upravlencheskiy podhod k formirovaniyu strategicheskoy otchetnosti po segmentam biznesa organizatsii», Mezhdunarodnyiy buhgalterskiy uchet, No. 39, 381 p.

Tsyiganova, I.Yu. (2018), «Segmentirovanie buhgalterskoy informatsii v promyishlennyih organizatsiyah», Sfera znaniy: voprosyi nauki v interpretatsii sovremennogo obrazovatelnogo protsessa, pp. 195–198.

Tsyiganova, I.Yu. and Yakimova, V.A. (2015). «Sravnitelnyiy analiz privlekatelnosti segmentov biznesa po klyuchevyim pokazatelyam makro-i mikrosredyi», Upravlencheskiy uchet i finansyi, No. 1, pp. 12–25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-25

Як цитувати

Скрипник, М. І., & Григоревська, О. О. (2019). Формування інформаційного забезпечення управління стратегічною сегментацією бізнесу суб’єктів господарювання. Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю і аналізу, (3(44), 59–63. https://doi.org/10.26642/pbo-2019-3(44)-59-63

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ